|
کدخبر: 224269

سکه گران شد + آخرین قیمت ها در بازار

در سومین هفته آذر ۱۴۰۰ نرخ ارز و سکه با افزایش همراه بود و بازار سرمایه نیز روند صعودی داشت.

در سومین هفته آذر روند نرخ ارز و سکه صعودی بود به طوری دلار و سکه کانال قیمتی  جدیدی  را تجربه کرد.

شاخص کل بورس تهران، شنبه (۱۳ آذرماه) در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۲۸۳ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۱ هزار واحدی قرار گرفت.سه نماد فولاد، نوری و فارس  بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس در این دقایق داشته اند. شاخص کل فرابورس نیز با اُفت ۶ واحد بر روی پله ۱۹ هزار و ۲۲۹ واحد قرار گرفت در آخرین روز معاملات چهارشنبه (۱۷ آذرماه) در ابتدای معاملات با رشد ۴۵۴ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۸ هزار واحدی قرار گرفت.نماد فملی بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشت و نماد شستا نیز پرتراکنش‌ترین نماد در بورس بود.

دلار و یورو وارد کانال قیمتی جدیدی شدند

نرخ ارز درسومین هفته آذر روند صعودی داشت به طوری که طبق اعلام صرافی ملی ایران دلار  از قیمت ۲۷ هزار و ۷۲۳ تومان  به۲۷ هزار و ۷۶۷ تومان رسید یورو  با افزایش ۴۰ تومانی از قیمت ۳۲ هزار و ۳ تومان به ۳۲ هزار و ۴۲ تومان رسید.

قیمت سکه صعودی شد

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: قیمت اونس جهانی در این هفته سیر نزولی داشت و به یک هزار و ۸۸۳ دلار رسید البته نوسانات کاهشی اونس جهانی در طول هفته و افزایش نرخ ارز سبب شد تاثیر قیمت دلار بر نرخ سکه و طلا بیشتر باشد و قیمت آن افزایش یابد.

او افزود: اونس جهانی در این هفته با کاهش یک دلاری همراه بوده است. قیمت ارز تا روز سه شنبه به اوج خود رسید و پس از آن اقدامات بانک مرکزی و صبحت های رییس جمهور  اندکی کاهش یافت  و نرخ آن در  اواخر هفته ثابت ماند و منتظر صبحت ها و مذاکرات وین است.

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت سکه طرح قدیم به ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که به طور متوسط با افزایش ۱۰۰ هزار  تومانی در این هفته همراه بود. سکه  طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است که حدود ۲۸۰ هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرده است. نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی  به رقم ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. ۵۰ هزار تومان به ارزش ربع سکه افزوده شد که به مبلغ ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش رسید. سکه یک گرمی با افزایش ۱۰۰ هزار تومان  به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار  تومان داد و ستد شد.

او بیان کرد: در مجموع  قیمت ها از اول هفته با افزایش همراه بود  اما از روز چهارشنبه نرخ ها با کمی تعدیل به این قیمت ها رسیدند. هر مثقال طلای آب شده به ۵ میلیون و ۱۷۰ هزارتومان داد و ستد شد که به طور متوسط هر مثقال ۵۵ هزار تومان  افزایش نرخ را داشته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار  هم با ۱۴ هزار تومان افزایش هفتگی به یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان به فروش رسید.

کشتی آرای گفت: در این هفته حباب سکه با افزایش ۱۷۰ هزار تومانی به ۴۴۰ هزار تومان رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    آفرین آفرین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها