|
کدخبر: 292822

انعقاد قرارداد ۲۳۶ هزار واحد مسکونی در بانک مسکن

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۲۳۶ هزار واحد مسکونی در این بانک به مبلغ ۸۰۲ هزار میلیارد ریال ذیل طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

اقتصاد انعقاد قرارداد ۲۳۶ هزار واحد مسکونی در بانک مسکن

علی عسکری سرپرست بانک مسکن با بیان اینکه این بانک در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال جدید نیز مانند سال گذشته برنامه مدونی دارد و تلاش دارد بر اساس جدول زمان‌بندی شده حرکت کند، گفت: ۹۰۶ هزار و ۶۵۲ نفر متقاضی تاکنون در بانک مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن حساب افتتاح کرده‌اند که ۵۳۴ هزار و ۷۵۱ نفر از یک میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: متقاضیان تاکنون تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال جاری مبلغ ۱۶۴ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال به حساب خود واریز کرده‌اند.

سرپرست بانک مسکن ادامه داد: ۲۴۵ هزار و ۸۵۵ متقاضی با افتتاح حساب مسکن از ۴۰۰ میلیون ریال به بالا واریز کرده‌اند که رقم پرداختی آنان ۱۲۷ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال است.

دکتر عسکری با اعلام این خبر که قرارداد تعداد ۲۳ هزار و ۳۵۸ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تا اول اردیبهشت در بانک مسکن منعقد شده است، گفت: قرارداد تعداد ۲۳۶ هزارو و ۵۸ واحد مسکونی در بانک مسکن ذیل این طرح به مبلغ ۸۰۲ هزار و ۹۲ میلیارد ریال منعقد شده که طبق پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به صورت مرحله‌ای از فونداسیون تا نازک کاری و ... پرداخت می‌شود.

وی افزود: تاکنون بانک مسکن ۲۳۹ هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال از محل آورده متقاضیان و ۳۸۱ هزار و۹۳ میلیارد ریال از منابع خود و در مجموع مبلغ بیش از ۶۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است و همراه و مطابق با پیشرفت پروژها قطعا مبلغ پرداخت تسهیلات بانک مسکن در این طرح افزایش می‌یابد.

سرپرست بانک مسکن تصریح کرد: نسبت خودمالکین در طرح نهضت ملی مسکن به کل اجرای آن در حوزه پرداخت ۴۵ درصد است و خود مالکین بخش مهمی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تشکیل می‌دهند و هر چقدر آورده متقاضیان بیشتر و به هنگام‌تر باشد، بانک نیز در تامین مالی پروژه‌ها عملکرد بهتری خواهد داشت.

ارسال نظر