|
کدخبر: 292369

اعلام آمار املاک غیرمنقول در کشور

رییس سازمان خصوصی سازی از شناسایی ۳۸۰۰ ملک غیرمنقول در کشور خبر داد.

اقتصاد اعلام آمار املاک غیرمنقول در کشور

حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی کشور در جلسه تعیین تکلیف املاک مازاد مازندران، گفت:در مولد سازی املاک مازاد در کشور حرف درمانی مشکلی را حل نمی‌کند و تعیین تکلیف اراضی و املاک مازاد کشور در حال انجام است که در این زمینه شناسایی و تعیین تکلیف ۳۸۰۰ ملک غیرمنقول انجام شده است و در مرحله ارزش افزایی است.

او با تاکید بر اینکه مازندران دارای املاک ارزشمند تضمین شده است، افزود:حمایت دستگاه‌ها می‌تواند سبب مردمی سازی اقتصاد شود.

قربان زاده با بیان اینکه در بازدید میدانی از فرح آباد و بندر امیرآباد نیازمند رفع برخی موانع بصورت کشوری در حوزه فروش املاک مازاد هستیم، گفت:در بازدیدهای میدانی شاهد تملک دولتی در حاشیه ساحل و ... هستیم و مازندران به عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگری کشور نیاز به تحول سازی و خصوصی سازی دارد.

رییس سازمان خصوصی سازی کشور تعیین تکلیف اراضی بدون سند و مشاغل اقتصادی زیرزمینی را خیزش خلق ثروت در دیگر کشورها دانست و افزود: اگر حاکمیت تسهیل گری در آزادسازی املاک مازندران انجام دهد این استان در اثر کسب ثروت می‌تواند سبب رونق اقتصاد و شکوفایی کشور شود.

او عدم ریسک پذیری مسئولان و توقف امور را از مهمترین موانع در زمینه تعیین تکلیف املاک مازاد برشمرد و گفت:ترس از نهادهای نظارتی ممکن است با تصمیم نگرفتن‌ها موجب عقب ماندگی‌ها شود.

قربان زاده افزود: ۱۰۰ هکتار اراضی منطقه گهرباران بلااستفاده است و اصل سرکش بروکراسی اجازه تحول و تحرک اقتصادی را در تعیین تکلیف این املاک مازاد نمی‌دهد.

رییس سازمان خصوصی سازی کشور گفت:تعیین تکلیف املاک در همه دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

قربان زاده با بیان اینکه باید نرخ تشکیل سرمایه ثابت متحول شود و هدف اجرای طرح تعیین تکلیف املاک بود، افزود:بسته رونق در ازای تعیین تکلیف املاک مازاد توسط مدیران طراحی شود.

این مسئول تصمیم گیری در خصوص انفال رابراساس تصمیم مصوبه سران قوا امری مهم برشمرد و افزود:پایش مازندران در بازه‌های زمانی کوتاه و بهم زدن مناسبات دست و پا گیر قانونی را دنبال می‌کنیم.

او شناسایی لاکچری‌ترین املاک و تهیه طرح جامع املاک مازاد دولتی در مازندران را خواستار شد و گفت:باید زمینه استفاده همه مردم و کارکنان دولت را در مازندران ایجاد کرد و تحول مردمی کردن اقتصاد را ایجاد کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها