|
کدخبر: 291241

جزئیات جدید درباره پذیرش یک شرکت در فرابورس

فرابورس ایران فرایند پذیرش شرکت‌ها را در سال جدید با یک شرکت دانش‌بنیان در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی آغاز کرد.

نخستین جلسه هیئت پذیرش فرابورس در سال ۱۴۰۲ هفته گذشته برگزار شد و طی آن شرکت شیر خشک نوزاد پگاه به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در فرابورس پذیرش شد.

این شرکت که حوزه فعالیت آن در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی است، تاییدیه دانش‌بنیان تولیدی نوع دو را از کارگروه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری دریافت کرده و صنایع شیر ایران سهامدار ۱۰۰ درصدی این مجموعه است.

بر اساس این گزارش فرابورس طی سال جاری برنامه جدی با رویکرد حمایتی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار دارد و از این رو در خواست پذیرش این شرکت‌ها در اولویت بررسی هیات پذیرش قرار گرفته‌اند.

هفته جاری نیز هیات پذیرش فرابورس قرار است در خصوص یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در حوزه سلامت فعال است، تصمیم‌گیری کند. همچنین شرکت‌های متقاضی دیگری در حوزه اقتصاد دیجیتال و پلتفرم‌ها در اولویت بررسی و پذیرش فرابورس قرار دارند.

شایان ذکر است فرابورس ایران در سال گذشته میزبان عرضه سهام و پذیرش ۵ شرکت دانش‌بنیانی بود. به این ترتیب بخشی از سهام دو شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس (تپسی) و سیم و کابل ابهر در بازار دوم عرضه اولیه شدند و در همین بازار شرکت‌های رسام پلیمر نامی، توسعه فن‌افزار توسن و گوهر فام مورد پذیرش قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر