|
کدخبر: 290842

واردات ۶۳ هزارتن گندم به کشور

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: نخستین کشتی حامل گندم به کشور در سال ۱۴۰۲، در بندر شهید رجایی استان هرمزگان پهلوگیری کرد و تخلیه محموله‌های این کشتی به وزن ۶۳ هزار و ۸۴۹ تن آغاز شد.

اقتصاد واردات ۶۳ هزارتن گندم به کشور

محموله‌های این کشتی گندم که تخلیه آن در بندر شهید رجایی در جریان است، به صورت حمل یکسره به مراکز و تأسیسات ذخیره‌سازی در نقاط تعیین شده، ارسال می‌شود که این امر در کاهش هزینه‌های جابه‌جایی و انبارداری بسیار مؤثر است.

بر اساس این گزارش، شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان تأمین‌کننده کالاهای اساسی کشور، برنامه تأمین را با اولویّت خرید داخلی از جمله خرید تضمینی گندم از کشاورزان در فصول خرید انجام می‌دهد و البته برای تأمین نیاز مصرفی آرد و نان کشور و تکمیل ذخایر استراتژیک، نسبت به ورود کالاهای اساسی به ویژه گندم از مبادی مورد نظر، اقدام می‌کند.

گفتنی است؛  سال گذشته، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد و خرید تضمینی این محصول در سال جاری زراعی نیز از چند روز قبل با حضور وزیر جهاد کشاورزی در جنوب شرق کشور آغاز شده و با توجه به بارش‌های خوب سال گذشته و نیمه اول فروردین سال جاری و پیش‌بینی تداوم آن، انتظار می‌رود شاهد افزایش تولید گندم در داخل کشورمان باشیم.

 

منبع: جهادکشاورزی
  • اکبر ارسالی در

    سلام
    اولین کشتی حامل گندم متعلق به بازرگانی دولتی ایران در سال جدید در تار یخ دوازدهم فروردین در بندر امام خمینی ره پهلودهی شد. لطفاً اطلاعات غلط ندهید. کش تی the finder از روسیه با وزن 63000تن

  • ناشناس ارسالی در

    گندم کیلو40تومان میخیریدازکشورهای خارجی ولی ازکشاورزهای ایران هیچ حمایتی نمیشود تف به غیرتتون

  • ناشناس ارسالی در

    گندم اشغال روواردمیکنن گندم خوب خودمون ر وباج میدن به روسیه کثیف

  • ناشناس ارسالی در

    خاک تو سرتون با این کاراتون .بعد میگن حم ایت از تولید داخل کنیم اخه بیشعور شما آد مین گندم به نرخ روز وارد میکنین بعد گندم کشاورز مفت میخرید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها