|
کدخبر: 290713

ایران سومین صادرکننده سیب درختی جهان

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۵۵۰ هزار تن سیب درختی به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در یازده ماهه سال گذشته از کشور صادر شد.

اقتصاد ایران سومین صادرکننده سیب درختی جهان

داریوش سالم‌پور با اشاره به صادرات ۵۵۰ هزار تن سیب در ۱۱ ماهه سال گذشته گفت: این میزان صادرات سیب به کشور‌هایی نظیر پاکستان، عراق، هندوستان، روسیه و افغانستان صورت گرفته است.

وی بیشترین صادرات سیب را در سال ۱۴۰۰ و به میزان ۹۸۵ هزار تن عنوان و اعلام کرد: ایران در آن سال رتبه دوم جهانی را بعد از کشور چین در صادرات سیب درختی داشته است.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که سال ۱۴۰۱ حدود چهار میلیون تن سیب درختی در کشور تولید شده است، اظهار داشت: این میزان تولید نسبت به سال قبل‌تر حدود ۷ درصد کاهش داشت که به علت تغییرات جوی و سرمازدگی و تگرگ در ابتدای سال بوده است.

سالم‌پور، سطح باغات سیب کشور را ۲۴۷ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ایران رتبه سوم جهانی را به لحاظ سطح باغات سیب و رتبه چهارم جهانی را از نظر تولید انواع سیب درختی دارد.

وی با اشاره به این که بیشترین ارقام تولیدشده در کشور مربوط به سیب قرمز و زرد است، افزود: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، تهران، زنجان و همدان قطب‌های تولید سیب درختی در کشور هستند.

 

منبع: وزارت جهادکشاورزی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها