|
کدخبر: 290566

بایننس برای پرداخت یک میلیارد دلار به چالش کشیده شد

پنج روز پس از شکایت کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) ایالات متحده از بایننس و مدیرعامل آن به دلیل تخلفات تجاری، اکنون یک شکایت ۱ میلیارد دلاری جدید علیه این صرافی و مدیرعامل آن و سه اینفلوئنسر رمزارز به دلیل تبلیغ اوراق بهادار ثبت نشده ثبت شده است.

اقتصاد بایننس برای پرداخت یک میلیارد دلار به چالش کشیده شد

در ۳۱ مارس، مؤسسه حقوقی Moscowitz و Boies Schiller Flexner شکایت یک میلیارد دلاری را در منطقه جنوبی فلوریدا علیه بایننس تنظیم و ادعا کردند که بایننس اوراق بهادار ثبت نشده فروخته و با پرداخت پول به اینفلوئنسرها برای تبلیغ غیرقانونی چنین خدماتی اقدام کرده است.

 در این پرونده ضمن توضیح اتهامات آمده است: این یک نمونه کلاسیک از یک صرافی متمرکز است که به تبلیغ و تجارت اوراق بهادار ثبت نشده پرداخته است.

در شکایت قبلی علیه وویجر، این شرکت حقوقی ادعا کرد که اینفلوئنسرهایی که اوراق بهادار ثبت نشده را تبلیغ می کنند، مسئول ضررهای مشتریان هستند.

 بر اساس ادعاهای مشابه، بایننس و اینفلوئنسرهایی مانند ستاره های NBA تیم میامی هیت یعنی جیمی باتلر و یوتیوبرهایی مانند گراهام استفان و بن آرمسترانگ (BitBoy Crypto) با پرداخت یک میلیارد دلار برای خسارات وارده به سرمایه گذاران به چالش کشیده می شوند.

در این دادخواست افزوده شده است: ما بیش از یک سال است که در حال بررسی همین مسائل امنیتی ثبت نشده علیه بایننس بوده ایم.

مروجینی که مبادلات چنین دارایی‌هایی را تسهیل می‌کنند، در قبال زیان مشتری مسئول خواهند بود.

علاوه بر این، در طرح این شکایت آمده است که سرمایه گذاران هیچ تعهدی برای اثبات اینکه تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته اند ندارند.

در حالی که سه شهروند آمریکایی این پرونده را مطرح کردند، در طرح این شکایت عنوان شده است که میلیون ها نفر می توانند واجد شرایط دریافت خسارت باشند.

 این شرکت حقوقی همچنین قصد دارد در پرونده‌های آتی، اینفلوئنسرهای بیشتری را وارد این پرونده کند.

در همین حال،  طبق گزارش فایننشال تایمز چانگ پنگ ژائو و دیگر مدیران ارشد بایننس ارتباطات صرافی ارز دیجیتال با چین را پنهان کرده اند.

ژائو در نوامبر ۲۰۱۷ در یک گروه تلگرامی گفته بود: ما دیگر هیچ آدرس دفتری در چین نداریم، مردم در چین می توانند شاهد باشند که دفتر ما در چین نیست.

با این حال، بایننس تأیید کرد که این شرکت در چین فعالیت نمی کند و هیچ چیزی از جمله سرورها یا داده ها، مستقر در چین ندارند.

 در همین مورد بایننس در بیانیه ای افزود: در حالی که ما یک مرکز تماس خدمات مشتری مستقر در چین برای خدمات رسانی به مشتریانمان داشتیم، از سال ۲۰۲۱ به آن دسته از کارمندانی که مایل بودند در شرکت بمانند، به آنها پیشنهاد یک کار دیگر شد.

به گفته بایننس، ۸۰۰۰ کارمند تمام وقت آن در سراسر اروپا، قاره آمریکا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا و اقیانوسیه زندگی می کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها