|
کدخبر: 289806 کیمیا ملکی

آمادگی کامل بازار برای عید و ماه رمضان

نشست خبری پایان سال در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

اقتصاد آمادگی کامل بازار برای عید و ماه رمضان

قاسم نوده‌فراهانی، رئیس اتاق اصناف ایران در نشست خبری‌‌ پایان سال ضمن مخالفت با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره اظهار کرد: در زمان کرونا مقرر شد نمایشگاه‌ها برگزار نشوند و به جای آن فروش‌های فوق‌العاده انجام شود.البته امسال هم با وجود مخالفت‌ها نمایشگاه‌های بهاره برگزار شد.

وی درباره کیفیت پایین اجناس ارائه شده در نمایشگاه‌های بهاره گفت: گلایه‌ها و گزارش‌هایی از کیفیت پایین اجناس در نمایشگاه‌های بهاره‌ای که در تهران و شهرستا‌ن‌ها برگزار شده دریافت شده است.
نوده فراهانی در رابطه با فروش کالا در فروشگاه‌های مجازی نیز گفت: اصناف به فروش کالا از طریق فروشگاه‌های مجازی تشویق شده‌اند و مطابق با اصلاحیه قانون نظام صنفی که در سال ۹۲ مصوب شده است فعالیت فروشگاه‌های مجازی دیده شده است.البته باید حتما از اتحادیه مربوطه پروانه کسب اخذ کنند تا امکان نظارت وجود داشته باشد.
رئیس اتاق اصناف ایران از تنظیم بازار ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: خوشبختانه تا به امروز هیچ کمبود کالایی نداریم و بازار برای عید و ماه مبارک رمضان آمادگی کامل را دارد. نوسان‌های نرخ ارز تغییراتی را در قیمت کالاها ایجاد می‌کند به همین دلیل نظارت بر بازار ضروری است.
نوده فراهانی فراهانی در رابطه با ساماندهی دستفروشان نیز بیان کرد: با شهرداری جلساتی برگزار شده که دستفروشان ساماندهی شود. هیچ واحد صنفی حق ندارد به دستفروشی در خیابان بپردازد.
وی با اشاره به گرانی قیمت گوشت اظهار داشت: عوامل مختلفی در این موضوع تاثیرگذار است که یکی از آنها تب برفکی در عراق بود که به کردستان رسید. همچنین قیمت نهاده‌های دامی رو به افزایش است. از سوی دیگر فعالان این حوزه معتقد بودند که هزینه تمام شده برای آنها بیش از نرخ بازار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها