|
کدخبر: 289667

کدام بانک بیشترین وام فرزندآوری را داده است؟

در سال ۱۴۰۲ تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری برابر با ۳۲ همت بوده است. بررسی بانک های اعطاکننده وام در این مقطع نشان می دهد در میان بیست و هفت بانک و مؤسسات اعتباری غیربانکی، بانک ملت در سال جاری رکورد دار بوده است.

در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت از ۳۱فروردین تا تاریخ ۱۹ اسفند امسال، بیش از یک میلیون و ۱۲۳هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده‌اند و  شبکه بانکی کشور به ۷۹۹ هزار نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۳۲ هزار میلیار تومان پرداخت کرده است.

بانک مرکزی در آخرین گزارش خود به  آمار دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه فرزند در سال جاری در بازه زمانی  سی و یک فرورین تا نوزدهم اسفند ماه پرداخته است. بررسی جزئیات  این گزارش حاکی از آن است که طی این مدت ۷۹۹ هزار و ۲۹۱  فقره  وام به مبلغ ۳۲ هزار و ۲۹۷میلیارد تومن اعطا شده است. همچنین تعداد متقضیانی در صف انتظار برای دریافت این تسهیلات ۳۲۳هزار و ۸۸۱ نفر تا پایان امسال اعلام شده است.

با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت  بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از محل منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه شبکه بانکی حسب دستورالعمل اقدام به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان می نمایند.

کدام بانک‌ها بیشترین تسهیلات فرزند آوری را پرداخت کرده است؟

ارزیابی اطلاعات ارائه شده توسط بانک مرکزی نشان می دهد در میان بیست و هفت بانک و مؤسسات اعتباری غیربانکی، بانک ملت با۱۳۹ هزار و ۹۴۱ فقره وام به  مبلغ ۵ هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان بیشترین میزان وام را به متقضیان تسهیلات فرزندآوری را اعطا کرده است. بانک ملی ایران و بانک صادرات نیز به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار می‌گیرند.

در این میان کمترین میزان وام اعطا شده  توسط  بانک مشترک ایران و ونزوئلا  بوده است که ۸۷ فقره وام به مبلغ حدود ۳ میلیارد تومان اعطا کرده است.

بررسی تعداد کل متقاضیان دریافت وام فرزندآوری

جزئیات ارائه شده توسط بانک مرکزی از وضعیت تسهیلات دهی بانک ها  به بخش فرزندآوری راوی این حقیقت است که از اواخر فروردین تا اواسط اسفند در مجموع بیش از ۳۲۳ هزار نفر ازمتقاضیان تسهیلات فرزندآوری در صف دریافت قرار گرفته‌اند و هنوز مبلغی دریافت نکرده‌اند. با در نظر گرفتن مجموع تعداد وام‌های اعطایی و تعداد متقاضیان در صف دریافت تسهیلات فرزندآوری در مجموع  بیش از یک میلیون و ۱۲۳هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزندبوده اند.

نمودار-بانک

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها