|
کدخبر: 289573

کارت به کارت خارج از کشور چگونه انجام می‌شود؟

در گذشته خدمات پولی نظیر انتقال وجه فقط از طریق مراجعه حضوری به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری امکان‌پذیر بود؛ اما پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات، بستری فراهم کرده است تا انتقال وجه از کارت مبدا به کارت مقصد بدون محدودیت مکانی فراهم باشد. با توجه به نیاز به ارسال پول به خارج از کشور، با استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی امکان کارت به کارت خارج از کشور نیز فراهم شده است.

۱-کارت-به-کارت-خارج-از-کشور

 در این مطلب قصد داریم شیوه‌های مختلف انتقال وجه خارج از کشور را توضیح دهیم و شما را با اپلیکیشن پی پاد آشنا کنیم.

انواع شیوه‌های انتقال وجه  

انتقال وجه به خارج از کشور از طریق بانک یک شیوه قدیمی و مطمئن است. زیرا در این شیوه از حساب واسط برای انتقال وجه استفاده نمی‌شود و همین ویژگی موجب افزایش ایمنی می‌شود. کارمزدی که برای این شیوه از متقاضی دریافت می‌شود، 5 درصد از مبلغ انتقال وجه است. همچنین این شیوه به بازه زمانی 1 تا 5 روزه نیاز دارد که نسبت به شیوه‌های دیگر مانند کارت به کارت خارج از کشور طولانی است.

انتقال پول از ایران به خارج توسط صرافی

خدمات بانکی ایرانیان در کشورهای خارجی تحریم شده و مشکلاتی را ایجاده کرده است. یکی از راه‌های انتقال وجه استفاده از خدمات صرافی‌ها است. کسانی که می‌خواهند پولی را از ایران به خارج  انتقال دهند باید در صرافی اکانت داشته باشند. ثبت اکانت به کارت ملی، شناسنامه و کارت بانکی نیاز دارد.  

متقاضیان استفاده از حواله ارزی صرافی، ابتدا باید قیمت روز ارز مورد نظر را استعلام نمایند، سپس مبلغ مورد نظر را با کارمزد تعیین شده و اطلاعات شخصی نظیر نام و نام خانوادگی به صرافی بدهند تا بتوانند مبلغ مورد نظر را انتقال دهند.

کارمزد انتقال پول به خارج از کشور چقدر است؟

کارمزد به مبلغی گفته می‌شود که توسط کارگزار برای خدمات پولی مانند کارت به کارت خارج از کشور تعیین می‌شود. شرکت‌های ارائه دهنده حواله ارزی از متقاضیان کارمزد ارزی و ریالی دریافت می‌کنند. کارمزد ارزی بعد از ارسال حواله توسط بانک یا ذینفع حواله دریافت می‌شود.

کارمزد ریالی به مبلغی گفته می‌شود که متناسب با تعرفه کارمزد ریالی از مشتری برای ابطال، اصلاح و انتقال ارز دریافت می‌شود.

انتقال وچه با پی پال

یکی از روش‌های انتقال آنلاین پول به خارج از کشور استفاده از پی پال است. این شیوه بدون محدودیت در دسترس همه افراد قرار دارد. لازم است فرد متقاضی احراز هویت انجام دهد تا بتواند وجه مورد نظر را انتقال دهد. همچنین متقاضی باید حساب بانکی یا کارت اعتباری در خارج از کشور داشته باشد. کسانی که خارج از کشور حساب بانکی یا کارت بانکی نداشته باشند، محدودیت‌هایی در سقف انتقال وجه دارند.

مزیت استفاده از پی پال نسبت به مراجعه به بانک این است که در این روش فقط شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل مورد نیاز است.

نکته مهمی که برای کارت به کارت خارج از کشور با پی پال باید بدانید این است که حساب یا مدارک ارسالی جعلی در پی پال به سرعت تشخیص داده می‌شوند و حساب فرد متخلف که قصد پولشویی داشته باشد، مسدود می‌شود.

۲-کارت-به-کارت-خارج-از-کشور

عیب استفاده از پی پال برای انتقال وجه این است که هزینه انجام آن زیاد است؛ به‌خصوص در مواقعی که لازم است نوع ارز ارسالی تغییر کند. همچنین با استفاده از پی پال ممکن است سیستم فرض را بر غیر قانونی بودن مبلغ انتقالی قرار دهد و وجه را فریز کند. این اقدام موجب طولانی شدن فرایند انتقال وجه می‌شود و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

کارت به کارت خارج از کشور با اپلیکیشن‌های ایرانی

استفاده از خدمات اینترنتی آنلاین محدود به داخل کشور نیست و کاربران می‌توانند خارج از کشور هم به این خدمات دسترسی داشته باشند. فقط لازم است کاربران با آی پی غیر ایرانی وارد سامانه بانکداری داخلی ایران شوند. زیرا این اپلیکیشن‌ها با آی پی ایرانی طراحی شده‌اند و تغییر مکان جغرافیایی به صورت هوشمند تشخیص داده می‌شود. بنابراین با خرید وی پی ان ایرانی و ورود به اپلیکیشن می‌توان به خدمات کارت به کارت خارج از کشور هم دسترسی پیدا کرد.

پی پاد

کیف پول همراه پاسارگارد با نام پی پاد،  به‌منظور توسعه راهکارهای پرداخت الکترونیک از طریق تلفن هوشمند طراحی شده است تا مشتریان بانک بتوانند در کوتاه‌ترین بازه زمانی، پرداختی امن را تجربه کنند. با این اپلیکیشن می‌توانید علاوه بر انتقال وجه از خدمات پرداخت خلافی خودرو، پرداخت قبض، شارژ، عوارض آزادراه پردیس هم استفاده کنید. 

 

 

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها