|
کدخبر: 289469

ایجاد فضای سبز در شهرک های صنعتی این استان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۹۸ هکتار فضای سبز با ۲۸۵ هزار اصله نهال و درخت و هچنین ۱۰ هکتار گلکاری و چمن در شهرک ها و نواحی صنعتی مختلف استان ایجاد شده است.

رضا صفاری روز دوشنبه در مراسم کاشت نهال در شهرک های صنعتی قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: از مجموع بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از مساحت فاز عملیاتی بیش از ۱۹۸ هکتار از اراضی صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان زیر پوشش فضای سبز قرار دارد.

صفاری با اشاره به اهمیت ایجاد فضای سبز و حفاظت از محیط زیست در شهرک ها و واحدهای صنعتی،گفت: براساس قرارداد بین شرکت شهرک های صنعتی و صاحبان سرمایه مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی ۱۰ درصد از مساحت زمین واگذار شده به صاحبان صنایع و ۱۵درصد از اراضی در اختیار شهرک ها و نواحی صنعتی طبق تعهدات این شرکت باید زیر پوشش فضای سبز قرار گیرد، که این مهم با همکاری و تلاش صنعتگران و سرمایه گذاران عزیز محقق خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده نیز بیش از پنج هکتار از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی استان زیر پوشش فضای سبز قرار می گیرند.

این مسوول یادآور شد: هم اکنون تعداد ۲ هزار و ۲۰ قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که از این تعداد ۹۶۰ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۳۰ هزار نفر پروانه بهره برداری اخذ کرده اند.

استان قزوین دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها