|
کدخبر: 289060 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پولدار شدن برای این زنان آرزو نیست! + عکس

داشتن یک ثروت هنگفت همیشه یک تصور زیباست و کسی نیست که این رویا را در سر نداشته باشد. در این گزارش به معرفی چند زن میلیاردر در جهان پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

اقتصاد پولدار شدن برای این زنان آرزو نیست! + عکس

همیشه برای افراد معمولی سوال بوده است که ثروتمندان چطور و از چه راهی ثروتمند شده اند؟ ثروتی که در خوش خیال‌ترین حالتش به نظر می‌رسد یک شبه به دست آمده است! ولی رصد زندگی ثروتمندان نقطه‌های مبهم این سوال را برایمان روشن می‌کند. جالب است بدانید که از بین ۲۶۶۸ میلیاردری که در جهان وجود دارد، فقط ۳۲۷ نفر از آن‌ها را زن‌ها تشکیل می‌دهند. امسال به مناسبت ۸ مارس و روز جهانی زن، قرار است این بزرگداشت جهانی از ۸ مارس تا ۱۲ مارس برگزار شود. به همین مناسبت در این مطلب به معرفی زنان میلیاردر در جهان پرداختیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

معرفی ثروتمندترین زن روی کره زمین

فرانسوا بتانکور مایرز ۲ بار توانسته عنوان پولدارترین زن جهان را به اسم خود بزند. ثروت او بالغ بر ۷۴/۸ میلیارد دلار است. فرانسوا نوه بنیانگذار غول زیبایی L'Oréal است و اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی پس از مرگ مادرش، لیلیان بتانکور عنوان ثروتمندترین زن جهان در فهرست میلیاردرهای جهان را از آن خود کرد. از ویژگی‌های شخصی او این است که به شدت شخصیتی گوشه گیر دارد و با اینهمه ثروتی که دارد اهل تجملات و خرید خانه و خودروی لاکچری نیست. از نظر ظاهری نیز او را فردی ساده میبینیم به این دلیل که حتی به خرید لباس هم علاقه‌ای ندارد. میزان درآمدش را اگر با کشوری مانند امارات مقایسه کنیم می‌بینیم که امارات ۴۹ میلیارد دلار دارایی دارد در حالی که فرانسوا بتانکور با بیش از ۶۲ میلیارد دلار دارایی ثروتمندترین زن دنیاست.

فرانسوا

پیرترین زن میلیاردر جهان

«لیلین بتن‌کورت» ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ثروت آن هم در سن ۹۲ سالگی به دست آورده است. لیلین عنوان پیرترین زن میلیاردر جهان را به اسم خود ثبت کرده است. او در سن کم یعنی ۱۵ سالگی به عنوان کارآموز وارد کمپانی تولید لوازم آرایش پدرش شده است و بعد از گذشت سال‌ها در این حوزه موفق شده است. لیلین بتن‌کورت را با عنوان دومین زن میلیادر جهان می‌شناختند. او در سال ۲۰۱۷ در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

بتانکورت

تولیدکننده برتر خودرو های لوکس جهان

سوزان کلاتن در کشور آلمان با ثروت ۱۹.۶ میلیارد دلار دیگر زن میلیاردر جهان است. او دارنده بیش از ۱۹ درصد از بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای لوکس جهان، BMW است، که همچنین مالک مینی کوپر و برند رولز رویس است. سوزان به عنوان رئیس هیئت مدیره و مالک انحصاری Altana AG باقیمانده است که طبق گزارش‌ها سالانه ۲.۵ میلیون دلار از فروش درآمد دارد. جالب است بدانید که این زن میلیاردر آلمانی مادر سه فرزند نیز است.

سوزان-کلاتن

 ملکه تجارت سنگ‌آهن جهان

«جینا راینهارت» با ثروت خالص ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری دیگر زن میلیاردر جهان است. او را به عنوان پولدارترین زن استرالیایی می‌شناسند. جینا راینهارت معدن پدرش را به ارث برد و در حال حاضر دامنه تجارت‌های خود را از معدن به سمت مدیریت رسانه‌های استرالیایی گسترش داده‌است. او هم‌اکنون سهم قابل توجهی از FairFax Media و ۱۰ هلدینگ رسانه‌ای دیگر را در اختیار دارد. لازم به ذکر است که یک نشریه معتبر به نام «فوربس» به او لقب ملکه تجارت سنگ‌آهن جهان داده است.

جینا-راینهارت

سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی

ژاکلین مارس با ثروت ۲۳.۲ میلیارد دلاری در بین سرمایه‌دارهای بزرگ آمریکایی شناخته می‌شود. فرانکلین کلارنس مارس بنیانگذار کمپانی آبنبات‌سازی محبوب مارس پدربزرگ ژاکلین است. او را به عنوان سی و هشتمین فرد ثروتمند دنیا می‌شناسند. شرکت او امروزه به عنوان یکی از پنج شرکت برتر در ایالات متحده آمریکا شناخته شده است. به عنوان یک فارغ‌التحصیل کالج Bryn Mawr، ژاکلین مارس یک زن تحصیل کرده است.

ژاکلین-مارس

کلام آخر

زن بودن محدودیت نیست و زنان نشان داده‌اند اگر در جای درست و در استعدادشان به کار گرفته شوند، قطعا به اهدافی که مد نظرشان است، خواهند رسید. جهان از سالیان دور تا امروز برای همه آدم‌ها آسان نبوده است و این آسان نبودن برای زنان چندین برابر بوده است. با این حال هستند زنانی که چه در ثروت اندوزی، چه در سیاست و حتی چه در دانش آموزی سرآمد تمام دنیا قرار گرفتند. ۸ مارس در اعتراض به شرایط کاری سخت و غیر انسانی، پی جنبشی از کارگران زن در واکنش به نابرابری و بی‌عدالتی در نقاط مختلفی از اروپا و آمریکا به وجود آمد. امیدواریم این روز فقط یک بزرگداشت باقی نماند و شاهد موفقیت و درخشش زنان در تمام عرصه‌های مورد علاقه‌شان باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها