|
کدخبر: 288368

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

شفاف سازی قالیباف درباره افزایش سقف بودجه

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اینکه مجلس از صبح ۴۰۰ هزار میلیارد تومان مغایرت تصویب کرده است، گفت: این ادعا صحیح نیست و ما می دانیم که اگر سقف بالا برود تورم ایجاد شده و ناترازی به وجود می آید و قطعا ما متوجه این هستیم.

اقتصاد شفاف سازی قالیباف درباره افزایش سقف بودجه

نشست علنی نوبت صبح (سه شنبه ۹ اسفند) به ریاست دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی راس ساعت ۸ و۸ دقیقه و با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان آغاز شد.

بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در دستور کار صحن علنی امروز قرار دارد.

ضرورت ورود مسئولان امنیتی به پرونده مسمومیت دختران دانش آموز قم

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اظهارنظر معاون وزیر بهداشت پیرامون عمدی بودن مسمومیت دختران دانش آموز قم از مسئولان امنیتی و انتظامی خواست تا این موضوع را پیگیری و با عاملان و مسببین آن برخورد کنند.

مجلس به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان ورود کند

عبدالعلی رحیمی مظفری در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور،  در تذکری گفت: حدود حداقل ۱۰ تا ۱۵ شهر ما درگیر مسمومیت دانش‌آموزی شده‌ است. از آقای دکتر قالیباف خواهش می‌کنم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان را مأمور کنید که به این حوزه ورود کند.

بحث پیرامون مالیات نباید عاملی برای نزول شأن نخبگان قرار گیرد

روح الله متفکرآزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن انتقاد از مباحث مطرح شده پیرامون نحوه اخذ مالیات از جامعه نخبگان تأکید کرد که این موضوع نباید باعث نزول شأن نخبگان شود چرا که رفع مشکلات کنونی تنها در گرو حفظ جامعه نخبگان در کشور است.

علت تلف شدن «پیروز» در مجلس بررسی می شود

در پی تلف شدن «پیروز» توله یوزپلنگ ایرانی، فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی نشست ویژه‌ای جهت بررسی علل و عوامل مربوطه و بررسی اقدامات صورت گرفته با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از دامپزشکان و کارشناسان ساعت ۱۳:۳۰ امروز سه شنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کند.

سازوکار تعیین تعرفه خدمات دارویی سال آینده مشخص شد

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره (۱۷) ماده واحده این لایحه  به پیشنهاد عبدالحسین روح‌الامینی نماینده تهران موافقت کردند.

نمایندگان برای عدم ناترازی و تورم از طرح پیشنهادات انصراف می دهند

محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه و در پاسخ به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: شما اشاره کردید که مجلس از صبح ۴۰۰ هزار میلیارد تومان مغایرت تصویب کرده است و من سوال می کنم آیا مجلس چنین کاری کرده است؟

وی تاکید کرد: در کمیسیون تلفیق نیز چنین اتفاقی رخ نداده است در حالی که شما نامه ای به آقای رئیس جمهور نوشته اید و این نامه به من منتقل شده است و من نیز پاسخی تنظیم کرده ام و آن را ارسال خواهم کرد و آن جدولی که داده اید؛ آن جدول نیز این عدد نیست.

انتشار اوراق یکی از دلایل افزایش بدهی بانک‌ها است

اگرچه میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه موافق حذف انتشار ۵۰ هزار میلیارد تومان(همت) اوراق مالی توسط بانک‌های دولتی از لایحه بودجه بود اما شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در دفاع از مصوبه کمیسیون تلفیق، گفت: این افزایش سرمایه به معنای افزایش پایه پولی نیست.

پایان جلسه علنی مجلس

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۵:۳۷ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی فردا صبح (چهارشنبه ،۱۰ اسفندماه) رأس ۰۷:۴۵ با ادامه  بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها