|
کدخبر: 287732 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

سال سخت تولیدکنندگان خصوصی/ رشد ۲۸ درصدی صنعت خودرو

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال رشد خوبی را در حوزه صنعت شاهد بودیم اما سال سختی را تولیدکنندگان برای حفظ تولید و بقا پشت سرگذاشتند.

اقتصاد سال سخت تولیدکنندگان خصوصی/ رشد ۲۸ درصدی صنعت خودرو

بیستمین جشنواره تولید ملی_افتخار ملی روز دوشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ با حضور قائم مقام وزارت صمت، برخی از مسئولین کشوری و جمعی از مدیران واحد‌های صنعتی و معدنی در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آغاز این جشنواره به ارائه آمار رشد صنعت در سال جاری پرداخت و گفت: آمار ها نشان دهنده رشد صنعت نسبت به دی ۱۴۰۰ است. در رشته خودرو و قطعات ۲۸ درصد رشد را داشته ایم. بخش نساجی ۱۸/۳ رشد نسبت به سال گذشته را تجربه کرد؛ همچنین در محصولات فلزی ۹/۱ درصد رشد را شاهد بودیم. آمار موجود که مورد تایید مرکز آمار ایران است نشان می‌دهد رشد صنعتی خوبی نسبت به رشد عمومی اقتصاد داشتیم.

وی در ادامه گفت: برخلاف رشد صنعتی خوبی که شاهد بودیم اما تولیدکنندگان سال سختی را پشت سرگذاشتند. تولید کنندگان برای حفظ تولید خود خصوصا در روزهای پایانی سال با سختی همراه بوده اند. 

امنیت اقتصادی وجود ندارد 

در ادامه این جشنواره آرمان خالقی، عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: مردم ما به تورم عادت کرده‌اند. اقتصاد موجود ما به صورتی است که اگر پولی در جیب کسی بماند تا فردا صبح ضرر کرده است. تمام سهامداران را به سمتی برده ایم که تا سالها کسی سراغ بورس نمی‌رود . بورس قرار بود به عنوان پشتوانه استفاده شود اما متاسفامه این بخش را هم با بی اعتمادی مواجه کرده ایم.

وی در ادامه افزود: دغدغه مردم در روز این شده که قیمت دلار در این لحظه چند است؟ برای مردم بسیار نگران کننده است که نمی‌دانند در سال آینده وضعیت اقتصادیشان در کجا قرار دارد. امینت اقتصادی یعنی پول افراد روز به روز بی ارزش نشود اما متاسفانه با تورم موجود ما امنیت اقتصادی نداریم. تورم به صورتی است که محاسبات بلند مدت اقتصادی افراد را از بین برده است.

در این جشنواره ۵۰ شرکت صنعتی و معدنی حضور داشتند که در انتهای این برنامه از مدیران واحد‌های برتر صنعتی و معدنی تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها