|
کدخبر: 286939

با خودرو تازه وارد بورس آشنا شوید

بهمن موتوری ها یک محصول دیگر سواری خود را به بورس کالا می برند. این خودروساز خصوصی قصد دارد تا ریسپکت را از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار دهد.

قیمت پایه ای که مدیران بورس کالا برای این خودرو در نظر گرفته اند ۶۴۳ میلیون تومان است. در حالی این مهمان تازه رهسپار تالار بورس کالا می شود که حدود دو هفته کشمکش میان بورس کالا و شورای رقابت برای عرضه خودرو روی تابلوی بورس کالا وجود داشت. البته در نهایت شورای رقابت از مواضع خود کوتاه نیامد و در دستروالعملی که برای تنظیم بازار خودرو منتشر کرد از خودروسازان خواسته بود تا بار دیگر برای فروش محصولات خود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کنند.

این مساله نارضایتی خودروسازان را به دنبال داشت و کار تا جایی بالا گرفت تا مدیران ایران خودرو، سایپا و بهمن به مدیران بورسی نام نوشته و خواستار تداوم فروش محصولات خود از مسیر بورس کالا شدند. اعضای شورای عالی بورس نیز به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی تشکیل جلسه داده و خروجی این جلسه بر فروش بورسی خودرو تاکید شد.

بنابراین بورس کالا بار دیگر فروش بورسی خودرو را در دستور کار قرار داد. ریسپکت سدان جدید بهمن موتور است که پیش تر مجوز فروش از مسیر بورس کالا را از مدیران بورسی دریافت کرده بود اما برخورد به سد شورای رقابت سبب شده بود تا این خودرو فرصت این را پیدا نکند که روی تابلوی بورس کالا برود. حال متقاضیان این فرصت را دارند تا ۲۴ بهمن ماه سال جاری برای خرید این خودرو از اقدام کنند. آنها باید تا ساعت ۱۷ روز یاد شده (دوشنبه هفته پیش رو) به کارگزاری های بورسی مراجعه کرده و نسبت به نام نوسی برای خرید این خودرو اقدام کنند.

متقاضیان پیش از حضور در کارگزاری باید جساب وکالتی خود را به ۶۴۳ میلیون تومان شارژ کنند. البته متقاضیانی که پیش تر از بروس کالا خودرو خریداری کرده اند یا اینکه از سال ۹۸ به بعد از شرکت های خودروساز محصولی دریافت کرده اند نمی توانند در این دور از فروش بورسی خودرو شرکت کنند. علاوه بر متقاضیان یاد شده مشتریان حقوقی نیز نمی توانند برای خرید این خودروی جدید بهمن موتور اقدام کنند.   بهمن موتوری ها برای اولین فروش ریسپکت ۵۰۰ دستگاه از این خودرو را روی تابلوی بروس کالا خواهند برد. از این تعداد ۳۰۰ دستگاه با رنگ سفید خواهد بود و ۲۰۰ دستگاه باقی مانده نیز با رنگ مشکی در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.  

 

 

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها