|
کدخبر: 286322

بازدید وزیر صمت از بزرگترین معدن روباز جهان در خور و بیابانک اصفهان

فاطمی امین، وزیر صنعت،معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان اصفهان پیش از ظهر پنج شنبه چهاردهم بهمن ماه، با حضور از طریق چرخ بال از مجتمع معدنی پتاس خور و بیابانک بازدید کرد.

اقتصاد بازدید وزیر صمت از بزرگترین معدن روباز جهان در خور و بیابانک اصفهان

در دومین روز از دهه مبارک فجر، دکتر سیدرضا فاطمی‌امین در این بازدید که جمعی از مدیران استان و مسوولین شهرستان حضور داشتند، از نزدیک با روند طرح های توسعه و فعالیت این مجتمع بزرگ معدنی و صنعتی دیدن کرد و بر اهمیت تسریع در بهره برداری طرح ها و افزایش ظرفیت تولید تاکید کرد.

IMG_20230202_183839_271

فاطمی امین با اشاره به این مهم که مجتمع پتاس خور و بیابانک، نخستین تولیدکننده پتاس در ایران است و با برخورداری از بزرگترین ذخایر املاح تبخیری در خاورمیانه از جمله معادن استراتژیک کشور محسوب می‌شود، افزود: در این مجتمع معدنی و صنعتی، سالانه ۵۰ هزار تن کلرید پتاسیم به‌عنوان کود شیمیایی و ۳۰۰ هزار تن کلرید سدیم برای مصارف پتروشیمی، خوراکی و دارویی و ۳۰ هزار تن هیدروکسید منیزیم تولید می‌شود. 

IMG_20230202_183849_241

وی به استحصال و استخراج سالانه ۱۵ میلیون مترمکعب شورابه در ایم معدن اشاره کرد و گفت: ۱۴ استخر تبخیر خورشیدی، به وسعت تقریبی ۱۳ کیلومتر مربع وجود دارد که در کنار استحصال خوراک مورد نیاز کارخانه تولید کود پتاس، نزدیک به ۳ میلیون تن نمک صنعتی با خلوص ۹۵ تا ۹۷ درصد در بستر استخرهای تبخیر خورشیدی تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: ماده معدنی پتاس، در صنایع گوناگونی از جمله تولید کود شیمیایی برای بخش کشاورزی و همچنین در صنایع غیر کشاورزی و تولید صابون و شوینده‌ها، رنگ‌های شیمیایی و داروها، صنایع شیشه و سرامیک، صنایع غذایی و تهیه گل حفاری نیز استفاده می‌شود.

IMG_20230202_183854_000

دکتر فاطمی امین در ادامه سفر به استان اصفهان، از طریق چرخ بال به شهرستان نایین سفر کرد و هم اکنون با فعالان اقتصادی این شهرستان به گفتگو نشسته است.

 قرار است وزیر صمت در ادامه سفر ضمن بازدید از شرکت فولاد مبارکه اصفهان و رونمایی از پروژه فولاد زنگ نزن (استانلس استیل) ، غروب امروز با حضور در سالن اجتماعات استانداری اصفهان با فعالان اقتصادی اصفهان نیز دیدار داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها