|
کدخبر: 286175

استارت ساخت نیروگاه خورشیدی در این استان

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: احداث نیروگاه‌ خورشیدی در شهرک‌های صنعتی استان در اولویت قرار گرفته و این شرکت آماده حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه است.

روح‌الله برادران حیدری، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: صندوق ملی محیط زیست در قالب طرح حمایتگرانه اقدام به تامین مالی نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلوواتی می‌کند که این طرح در شهرک‌های صنعتی به‌طور ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی افزود: این طرح با استفاده از تسهیلات کم‌بهره صندوق ملی محیط زیست با هدف ایجاد نیروگاه‌های انرژی خورشیدی کوچک بر روی سقف سوله‌ها و محوطه در اختیار واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اجرا می‌شود.

برادران حیدری اضافه کرد: برق تولید شده در این طرح مورد خرید تضمینی ۲۰ ساله از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) قرار می‌گیرد که با توجه به محدودیت منابع صندوق، ضرورت دارد متقاضیان هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت درخواست و تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: اجرای این طرح مختص شهرک‌های صنعتی بوده که در کنار تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی، می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آلایندگی‌ها و جلوگیری از تخریب محیط زیست داشته باشد.

وی افزود: این طرح با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان ساتبا و بانک توسعه تعاون اجرا خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها