|
کدخبر: 286163

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

ورق بورس به رنگ سبز برگشت / فولاد و وبلمت در صدر افزایشی ها + نقشه

بورس در معاملات ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ با رشد ۶۳۷۳ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۷ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد ورق بورس به رنگ سبز برگشت / فولاد و وبلمت در صدر افزایشی ها + نقشه

بورس زمستان را با پتانسیل رو به رشد آغاز کرد و به سهامداران نوید روزهایی صعودی را می داد اما قدم بهمن برای بازار خوش نیامد. لازم به تاکید است، بگوییم تغییر سیاست های آنی و بدون فکر نیز تاثیر بسزایی در تغییر رفتار بازار داشته است.

برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات چهارمین روز هفته را با رشد نسبی آغاز کرد در ادامه این حجم از صعود افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به رشد ۴ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، وبملت، فملی، شبندر، کگل، وپاسار، خودرو و وتجارت با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

نقشه-بازار

 
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند صعود بیشتر شد تا با افزایش ۶۴۰۲واحدی به ۴۸۶ هزار و ۴۰ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بیش از ۱۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۷,۲۷۹,۶۰۱.۰۴۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۷۰,۳۷۹.۶۵۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۲.۰۱۹ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، بپاس، وسپهر، زاگرس، شگویا، دی و شراز هستند.

نمادهای-بورسی

 

ارسال نظر