|
کدخبر: 285022

عرضه اولیه یک نماد سیمانی در بورس + جزئیات

سهام شرکت سیمان اردستان روز چهارشنبه در نماد معاملاتی «اردستان» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

اقتصاد عرضه اولیه یک نماد سیمانی در بورس + جزئیات

سهام شرکت سیمان اردستان امروز چهارشنبه ۲۸دی ۱۴۰۱ در نماد معاملاتی «اردستان» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعیه شرکت بورس تهران، حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۲۰۰ سهم خواهد بود که با قیمت مبنای ۹ هزار و ۹۰ ریال به خریداران عرضه خواهد شد. سقف قیمت سهام «اردستان» ۱۰ هزار ریال و کف قیمت آن هشت هزار و ۱۸۰ ریال تعیین شده است. بدین ترتیب حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه اولیه ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

سیمان اردستان در فصل سوم سال مالی توانسته است به ازای هر سهم ۱۱۰ تومان محقق کند.  سهم در دو فصل ابتدایی به ترتیب ۸۸ و ۵۳ تومان سود داشته است.  سود ۲۵۱ تومانی ۹ ماهه امسال رشد ۱۳۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد.          

این شرکت در فصل ابتدایی سال مالی جاری فروشی برابر ۱۸۸ میلیارد تومان و در فصل دوم هم فروش ۲۰۸ میلیارد را گزارش کرده بود و در سومین فصل هم توانسته است فروشی برابر ۲۷۰ میلیارد را بر روی کدال قرار دهد تا در مجموع ۹ ماهه به فروش ۶۶۶ میلیاردی برسدکه فروش مذکور رشد ۱۲۸ درصدی نسبت به میاندوره مشابه سال گذشته نشان می دهد. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود اردستان برابر ۴۸% بوده که در نه ماهه امسال حاشیه سود به ۶۰% رسیده است.        

این شرکت در  ۹ ماهه سود عملیاتی برابر ۲۶۲ را دارد. در ۶ ماهه امسال سود عملیاتی برابر ۱۵۰ میلیارد بوده است. کل سود عملیاتی سال مالی گذشته بر ۱۶۷ میلیارد تومان استوار بوده است.

شرکت نام‌آوران تجارت اردستان مالک ۲۵ درصد از سهام سیمان اردستان بود و ۱۱/۳ درصد آن نیز در اختیار صندوق بازنشستگی شوری است. موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران نیز سهمی ۳/۷۵ درصدی از این شرکت سیمانی دارد. در میان سهامداران درصدی شرکت سیمان اردستان نام ۱۲ شخص حقیقی نیز به چشم می‌خورد.

منبع: فردای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها