|
کدخبر: 284842

ثبت نام بی هدف ۱۰ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو!

رئیس سازمان بورس با انتقاد از «لاتاری ملی» قرعه کشی خودرو گفت: انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد.

اقتصاد ثبت نام بی هدف ۱۰ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو!

 مجید عشقی  در نشستی در دانشگاه علامه طباطبایی،  با اشاره به  حمایت‌ها و نظرات وزیر اقتصاد در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، گفت:  امیدواریم بتوانیم این چالش و معضلی که سالهاست گریبانگیر مردم و تولید کننده است را حل کنیم و این صنعت را توسعه دهیم.

وی افزود،  صنعت خودرو حدود ۴ درصد ارزش بازار را در دست دارد اما ۲۰ درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و  این نشان از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به این صنعت است. این صنعت شبیه بیماری است که عارضه‌های مختلفی دارد. از قیمت‌گذاری دستوری، تا مقیاس تولید، چالش‌های مالی، مدیریت و مالکیت دولتی و ضعف‌های مدیریت اجرایی این صنعت را طی سالیان متمادی ضعیف کرده است.

رئیس سازمان بورس گفت:  انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد. ادامه وضع قبل قطعا امکان‌پذیر نبوده و نیست.  با نیش و کنایه دستگاه‌ها به یکدیگر این صنعت اصلاح نمی‌شود بلکه باید با برنامه‌ریزی به فکر اصلاح آن بود.

وی گفت: از ۱۳ میلیون نفری که می توانستند شرکت کنند بیش از ۱۰ میلیون نفر در یک لاتاری بی هدف شرکت کردند! ۹ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو.  اگر فرایند عرضه خودرو چند ماه دیگر ادامه یابد البته به شرط افزایش عرضه ها و نظم پیدا کردن آن صورت بگیرد، خود سازوکار بازار پاسخ همه انتقادات رو می دهد.

رئیس سازمان بورس گفت:  اگر کسی از قیمت‌های پایه در برخی خودرو ها دفاعی دارد، ما می‌شنویم. قیمت های پایه در برخی خودرو ها صحیح نیست و همین امر باعث افزایش رقابت ها میشود. میانگین متعارف رقابت باید ۵ درصد باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها