|
کدخبر: 283372

زمان خداحافظی با قرعه کشی خودرو اعلام شد

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه خودرو در بازار آزاد قیمت‌سازی می‌شود، گفت: متقاضیان خرید خودرو از طریق بورس کالا اقدام کنند.

اقتصاد زمان خداحافظی با قرعه کشی خودرو اعلام شد

امید قالیباف در یک برنامه‌ تلویزیونی با بیان اینکه قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال حذف می‌شود، گفت: محصولات سایپا از قرعه‌کشی خارج شده و الان از طریق خود شرکت به فروش می‌روند، اما ۲ یا ۳ محصول از تولیدات ایران خودرو هنوز از طریق قرعه‌کشی عرضه می‌‌شود که این خودروها نیز به تدریج تا پایان سال از شمول قرعه‌کشی خارج می‌شوند.

قرعه‌کشی خودرو تا پایان سال حذف می‌شود

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه قرعه‌کشی مدل مطلوب ما نیست، بیان داشت: وعده وزیر صمت نیز حذف قرعه‌کشی خودرو تا پایان امسال بوده است و امیدواریم که این اتفاق تا پایان سال رخ دهد.

وی درباره تعداد خودروهای تولیدی بیان داشت: در ۶ ماه پیش‌رو حدود ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و حدود ۲۰۰ هزار دستگاه نیز وارد می‌شود بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در ۶ ماه آینده بازار خودرو اشباع شود.

قالیباف درباره قیمت خودروهای وارداتی نیز بیان داشت: مطابق آیین‌نامه قیمت خودروهای وارداتی باید کمتر از ۲۰ هزار یورو باشد که اولویت ما برای واردات خودروهایی کمتر از ۱۰ هزار یورو است و خودروهای ثبت سفارش شده نیز در همین محدوده قیمتی قرار دارد. البته در محموله اول وارداتی یک مقدار ممکن است قیمت‌ها بالا باشد که بیشتر هدف ما در این مرحله واردات خودرو بود تا مباحثی که درباره عدم واردات خودرو مطرح می‌شود با این اقدام بی‌اثر شود.

واردات خودرو در کوتاهترین زمان ممکن محقق شد

وی با بیان اینکه واردات خودرو اتفاق بزرگی بود و در مدت کوتاهی پس از نهایی شدن آیین نامه در آبان‌ماه، واردات در دی ماه صورت گرفت، گفت: این در حالی است که در گذشته یکبار در سال ۸۲ واردات خودرو آزاد شد، اما عملیاتی شدن واردات خودرو در سال ۸۴ و دو سال بعد محقق شد.

خودروهای اقتصادی نیز وارد خواهد شد

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه واردات خودرو سرعت بیشتری می‌گیرد، اظهار داشت: خودروهای اقتصادی وارد خواهد شد و در بورس عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر تولید خودرو در سال جاری رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: در ۹ ماهه امسال رکورد تولید سال قبل را زده‌ایم، ضمن اینکه طی حدود ۶ ماه سال قیمت خودرو تقریبا ثابت و در مقاطعی کاهشی بود، اما با افزایش قیمت ارز قیمت خودرو نیز دچار تغییرات و افزایش شد.

قالیباف با بیان اینکه قیمت خودرو را در بازار آزاد به هیچ وجه قبول نداریم، بیان داشت: قیمت خودرو در بازار آزاد قیمت‌سازی است و قیمت خودرو در واقع قیمتی است که در بورس عرضه می‌شود لذا افرادی که می‌خواهند خودرو بخرند از طریق بورس کالا اقدام کنند.

وی اظهار داشت: از این پس عرضه خودرو در بورس کالا بیشتر می‌شود و مدیریت قیمت در بورس بیشتر است.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    خودروی خارجی پولدار ها در حال فرسوده شد ن بود
    برای همین وزارت صمت سعی کرد سریعا این نقیصه رو جبران کنه تا نکنه به قشر آسیب پذیر مملکت فشار بیاد!!!
    به شکر خدا بورس هم خیلی شفاف قیمت های آز اد به ظاهر دولتی را به قیمت بازار سیاه تبدیل کرد و مشکل مردم حل شد!!!!

  • مجتبی ارسالی در

    خیلی خوبید شما قیمت خودرو فضایی کردید ب عدمیگید دیگه قرعه کشی نداریم خدا هم از خ لق شما انگشت به دهان مونده

  • علی ارسالی در

    جناب آقای قالیباف لطفا به شعور مردم اینق در توهین نکنید. کجای سایپا بدون قرعه کشی وجود دارد؟ هر وقت اعلام شده به هیچ وجه نمی توانید ثبت نام کنید. احتمالا هر کسی بتواند از رانت و گروه های خاص مرتبط باشد می تواند ثبت نام کند و شاید هم فقط حرف باشد؛ و ثبت نامی در کار نباشد. دیگر قول ها هم بهمین شکل.

  • جعفر ارسالی در

    تو بورس دیگه هرچی فرختن مفت چنگشون دیگه! از کجا معلوم قیمتهای تو بورس رو نوچه ها ی خود خودروسازها تعیین نکنن. ۲۰۷ که قیمت ش ۲۱۵میلیون بود رو تو بورس ۴۸۰ میلیون دا رن میفروشن مگه مرض دارن باقرعه کشی بدنش دست ملت؟

  • رضا ارسالی در

    پس بی خود میکردین مردم رو به فرزند آوری تشویق میکردین که بخواین قرعه کشی رو حذف کنید مادران بد بخت به امید همین هستن چنتا مثل شما ها باشه داخل ایران ایران نیازی به دشمن نداره. چه دشمنی با مادران و زنان این مملکت دارین

  • ناظر ارسالی در

    خودروی خود را از بورس تهیه کنید؟ این در واقع شرکت در همون قرعه کشیه ولی به شیوه مدرن. دولت با واسطه هم جیب شده...

  • ناشناس ارسالی در

    یکی نیس بگه به این قالیباف چطور وقتی مجر ی بودی خوب پیگیر مطالبات مردم می‌شدی الا ن چرا نیستی
    دولت توی بورس داره ماش ینو می‌زاره مناقصه هر کی بیشتر بده میبره امثال من که کلی با زور وام میگیرن برسه پواسون به قیمت کارخونه چیکار کنن
    حداقل با قرعه شاید امیدی بود الان باید پ ول رو دوبرابر کنیم شاید بشه خرید
    گ و ه تو این سیاست کثیف و مملکت داری مزخر فتون

  • کامبیز ارسالی در

    فروش خودرو در بورس شیوه نوین دولت و مافی ای خودرو برای جیب بری از مردم هست

  • ناشناس ارسالی در

    ورود به بورس واسه شرکت‌های خودروساز خوب شد نه مردم.باز هم دلال بازی در بورس هست. دلالان به هر کد ملی ۵۰۰تومن یک تومن خواه ند داد تا تعداد ماشین بیشتری با قیمت دلخ واه بخرن،بیچاره اونیه که ده سال جمع کرده پولش الان شده۲۰۰میلیون ولی نمیتونه ماشی ن بخره.لااقل همون قرعه کشی امیدی بود.

  • آنیتا ارسالی در

    امیدمون به قرعه‌کشی بود وگرنه با این قیم ت ها که ما خواب ماشین رو هم نمیبینیم

  • ناشناس ارسالی در

    الهی خیر نبینید با این مملکت داری مزخرفت ون خون مردم را کردین توشیشه تازه زبونتون م درازه انشاله تو همین دنیا تقاص کاراتون ا بدید

  • مصطفی کارگر ارسالی در

    خدا همه شما رولعنت کنه

  • ناشناس ارسالی در

    پس اونا که قبلا تو قرعه کشی برنده شدن ما شین بوردن مگه با ما چه فرقی داشتن که نوب ت به ما شد دیگه قرعه کشی حذف شد آخه دزدی مگه شاخ دوم داره.

  • ناشناس ارسالی در

    واقعن خودتون خندتون نمیگیره از کاراتون ا ما تو دلتون میخندین ک یوقت ملت باشعور و همیشه در صف اب تو دلش تکون نخوره

  • ناشناس ارسالی در

    دولت خودش داره قیمت بابروس میبره بالااین دولت بااین وزیرصمت هیچ گاه به فکرمردم ن یست فقط فکرجیب خودش مامردم ایران تازه می فهم که دولت مردم چه دولت است بازهم همون دولت روحانی چی بگیم به شماخداازشما۰۰چ

  • عباس نامداری ارسالی در

    وقتی که یک خبرنگار بدون هیچ گونه تخصصی و ارد وزارت صمت بشه نتیجه همین فلاکت و بدب ختیه

  • ناشناس ارسالی در

    ساده ترین کار واردات خودرو هست که تولید کننده ها خودرو تو دنیا دارند التماس خریداران میکنند میشه پایین ترین قیمت گرفت ازشون کثیف ترین کار این که مردم زجر بدهند خواستم بگم دستتون رو شده این بازی که در میارید حالمون خراب میکنید حالا شما بگید چرا حال ما رو بد میکنید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام به شما هم به خوب نیست تا بخواهیم با شما هم عقیده بشیم فورانی قیمت را میبرین بالا بعد میگین قرعه کشی نداریم به درک ت ا حالا که داشتین مگه جدای این بوده که به نورچشمیها رسیده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها