|
کدخبر: 282501

نظر سخنگوی صمت درباره عرضه خودرو در بورس کالا

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه با اصل بحث عرضه خودرو در بورس کالا موافق بوده و تا زمانی که منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حفظ شود، دست از حمایت‌های خود برنمی‌دارد.

اقتصاد نظر سخنگوی صمت درباره عرضه خودرو در بورس کالا

«امید قالیباف» با بیان اینکه انتقاد به عملکرد بورس کالا در فروش خودرو منصفانه نیست، افزود: در این بستر عرضه‌ها تسهیل شده و مطمئناً به دست مشتریان واقعی می‌رسد؛ در واقع مکانیزم بورس کالا منجر به تامین منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده می‌شود و افزایش قیمت اخیر خودرو ارتباط چندانی با این سازوکار ندارد.

وی مطرح کرد: وزارت صمت اخیراً توافق امیدبخشی را با بورس کالا داشته که مطابق مفاد آن قرار بر رعایت کف عرضه‌ها و مراقبت در کشف قیمت‌ها شده است؛ پیش‌بینی می‌شود با تداوم عرضه خودرو در بورس کالا مشکلات گذشته این صنعت دیگر تکرار نشود.

قالیباف تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با اصل بحث عرضه خودرو در بورس کالا موافق بوده و از این موضوع حمایت می‌کند و تا زمانی که منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حفظ شود دست از حمایت‌های خود بر نمی‌دارد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا به کجا رسید؟ بیان کرد: موضوع ورود خودروهای پرتیراژ به بازار سرمایه در جریان بوده و اکنون در مرحله بحث‌های کارشناسی به سر می‌برد؛ اما در حال حاضر سازوکار قانونی فروش آن‌ها، قرعه‌کشی است و تقریباً ۷۰ درصد ظرفیت تولید این خودروها، صرف طرح جوانی جمعیت و جایگزینی با خودروهای فرسوده می‌شود.

وی بیان کرد: نقطه قوت بورس کالا حذف دلالان و شفافیت جریان مالی خرید و فروش بوده و خوشبختانه در مورد عرضه خودرو این اهم رخ داده است، بنابراین واکنش افرادی که سود نامشروع و منافع آنها به خطر می‌افتد طبیعی، و بدیهی است که خواهان پیش کشیدن بحث‌های حاشیه‌ای هستند.

قالیباف خبر داد: روز گذشته جلسه‌ای درون‌سازمانی در وزارت صمت تشکیل شد که در آن جلسه موضوعاتی از جمله التهاب بازار خودرو و افزایش قیمت آنها مورد بررسی قرار گرفت. از رسانه‌های بورسی و تخصصی انتظار داریم که در خصوص اظهارات عده‌ای که به اشتباه افزایش قیمت خودرو را به بورس کالا وصل می‌کنند، واکنش نشان دهند و برای تفکیک این مسئله بی‌تفاوت نباشند. التهاب بازار خودرو با افزایش سمت عرضه از طریق ازدیاد واردات، تولید داخلی و تقویت خودروسازان ممکن می‌شود.

منبع: ایرنا
  • امیر ارسالی در

    اگر بورس همانند تولیدات دیگر شفاف باشد و محصولات بدون تبعیص به مردم برسد بهترین ر وش است ودولت نباید تسلیم رانت خوران شودف قط بایستی جلوی ورود دلالان را در بورس گر فت تا شفافیت فروش وتوزیع این دو خودرو سا ز محرز شود وقیمتها را خم افزایش ندهند وب ازرسی از این خودرو سازها انجام گیرد مطمن نا با واردات ونظارت بربورس وبا قیمت واقع ی پیشرفت حاصل میشود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها