|
کدخبر: 281749

با این روش در بازار رمزارزها پولدار شوید

​هنگام تصمیم‌گیری در مورد انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری، باید تخصیص دارایی مناسب را دنبال کنید تا در بین کلاس‌ ارزهای دیجیتال مختلف متنوع شوید. سپس برای کاهش بیشتر ریسک، یک سبد سرمایه‌گذاری از بین رمزارزهای مختلف ایجاد کنید.

رمزارز یک ارز دیجیتال است که تحت یک سیستم غیرمتمرکز کار می‌کند. بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۰۸ اختراع و در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. از آن زمان تا کنون رمزارزهای زیادی معرفی شده‌اند. بر اساس آمار فضایی کریپتو، تا دسامبر ۲۰۲۲، بیش از ۲۱۹۹۰ ارز دیجیتال در جهان وجود داشته است. هر سال که می‌گذرد تعداد آنها همچنان در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های منتشر شده در وب‌سایت کوین مارکت کپ، تا ۹ دسامبر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال تقریباً  ۸۶۰ میلیارد دلار است که در ۵۲۶ صرافی در سراسر جهان مبادله می‌شود. با توجه به این اعداد، طبیعی است که غرق شوید و در مورد اینکه کدام ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، سردرگم شوید. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانید بهترین ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در ادامه چهار عامل مهم را بررسی می‌کنیم:

ارزش بازار

رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار یکی از راه‌های انتخاب آنها برای سرمایه گذاری است. در اینجا لیستی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر رتبه بندی شده بر اساس ارزش بازار وجود دارد.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می شود، از مجموع ارزش بازار ۸۶۰ میلیارد دلاری برای همه ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین (۳۸.۵۳ درصد) و اتریوم (۱۸.۲۰ درصد) با هم ۵۶.۷۳ درصد سهم دارند. بنابراین این دو برترین‌های دنیای رمزارزها هستند. بر این اساس، می‌توانید همیشه مقداری از کل پول تخصیصی خود برای سرمایه‌‌گذاری در ارزهای دیجیتال را در این دو سرمایه گذاری کنید.

۲.مجموع کوین (توکن)‌های استخراج شده و میزان عرضه فعلی

بررسی کنید که آیا عرضه محدودی از یک ارز دیجیتال خاص وجود خواهد داشت یا خیر. شما همچنین باید تعداد کوین (توکن)هایی را که در حال حاضر در گردش هستند در نظر بگیرید. به عنوان مثال، عرضه کلی بیت‌کوین به استخراج ۷۵۶۱۹۰ بلاک بیت‌کوین محدود می‌شود. تا دسامبر ۲۰۲۲، تعداد ۱۹،۲۲۸،۹۶۲ کوین در دسترس است و تنها ۱،۸۷۱،۰۳۷ کوین دیگر استخراج نشده است.

تقاضا برای بیت‌کوین هر روز در حال افزایش است، زیرا افراد بیشتری روی آن سرمایه گذاری می‌کنند. اما عرضه محدود است. افزایش تقاضا و عرضه محدود منجر به افزایش قیمت هر دارایی می‌شود و همین امر در مورد بیت‌کوین نیز صدق می‌کند. بنابراین، هنگام تصمیم گیری برای خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، باید بررسی کنید که عرضه کلی چقدر خواهد بود و چه مقدار از آن در حال حاضر در گردش است.

۳.وایت پیپر

هر پروژه در فضای ارزهای دیجیتال دارای کاغذ سفیدی است که تمام جزئیات آن رمزارز را ذکر می‌کند، مانند هدفی که برای آن ایجاد شده است، مشکلاتی که حل می‌کند، فناوری استفاده شده و غیره. کاغذ سفید همچنین چشم انداز را ذکر می‌کند. اگر کاغذ سفید هر رمزارزی واقع بینانه به نظر می‌رسد، ممکن است سرمایه گذاری در آن را با مبالغ پایین منطقی باشد. با گذشت زمان، می‌توانید اندازه گیری کنید که آیا چشم انداز ذکر شده در کاغذ سفید هر رمزارز در دنیای واقعی اجرا می‌شود یا خیر. اگر بله، در افزایش قیمت آن رمزارز نشان داده خواهد شد. بر این اساس، ممکن است برای سرمایه گذاری بیشتر در آن اقدام کنید.

۴.موارد استفاده

یکی از موارد مهمی که در کاغذ سفید ذکر شده است، موارد استفاده هر رمزارز است. این یکی از عوامل اصلی است که باعث پذیرش در بین کاربران و سرمایه گذاران آن می‌شود. با گذشت زمان، موارد استفاده جدید ممکن است ایجاد شود. هر چه تعداد موارد استفاده بیشتر باشد، استقبال از آن رمزارز بیشتر و ارزش آن بیشتر می‌شود.

در ادامه به بررسی یک مثال خاص می‌پردازیم. از نظر فناوری، اتریوم در حال حاضر یکی از بهترین موارد استفاده را دارد. به دلیل همین موارد استفاده است که اتریوم پس از بیت‌کوین دومین رتبه از نظر ارزش بازار را دارد. ممکن است یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در حال حاضر باشد. برعکس، اگر موارد استفاده این رمزارز کاهش یابد، احتمال کاهش قیمت آن و عدم بقای آن نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین، هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین ارز دیجیتال برای خرید، لازم است که موارد استفاده از آن را به عنوان یک عامل کلیدی در نظر بگیرید.

کلام آخر

به عنوان یک سرمایه گذار، باید تخصیص دارایی‌های مختلف در یک سبد سرمایه‌گذاری مناسب را دنبال کنید. در سطح وسیع‌تر، باید در کلاس‌ دارایی‌های مختلف از جمله؛ سرمایه‌گذاری در‌ دارایی‌های مشتقه، طلا، املاک و مستغلات و ارزهای دیجیتال متنوع‌سازی کنید.

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، باید بیشتر به رمزارزهای مختلف تنوع دهید. شما می‌توانید این کار را بر اساس عواملی مانند؛ ارزش بازار، عرضه و تقاضا، موارد استفاده و غیره انجام دهید. در نهایت، درست مانند مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری موفق، بهتر است به‌جای سرمایه‌گذاری به صورت یکجا، به طور منظم مبالغ کم را وارد هر سرمایه‌گذاری کنید.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها