|
کدخبر: 280965

زمان اجرای طرح کالابرگ از زبان محسن رضایی

محسن رضایی با اشاره به تاخیر در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک توسط دولت سیزدهم، عنوان کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی به‌زودی در کل کشور اجرا می‌شود.

اقتصاد زمان اجرای طرح کالابرگ از زبان محسن رضایی

 محسن رضایی با اشاره به تاخیر در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک توسط دولت سیزدهم، عنوان کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی در سه استان اجرا شده و بعد از دریافت نتایج اجرای آن، به‌زودی در کل کشور اجرا می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور در آینده نزدیک خبر داد.

طرح کالابرگ الکترونیک به‌زودی اجرا می‌شود؟

 محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهوری در حاشیه بازدید از سامانه‌های سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی در سه استان اجرا شده و بعد از دریافت نتایج اجرای آن به زودی در کل کشور اجرا می‌شود.

وی پیشنهاد کرد سند جامع مالیاتی عادلانه را تهیه کنید و برای تصویب در ستاد اقتصادی دولت ارائه شود. رضایی از سازمان امور مالیاتی خواست موانع و مشکلات مالیات‌ستانی عادلانه ‌ذکر شود و مشکلاتی که در مورد سازمان برنامه و بودجه و قوانین و مقررات موجود و تنقیح قوانین وجود دارد را در این سند ذکر شود.

نرخ مالیات در لایحه بودجه سال آینده تغییر می‌کند؟

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری گفت: از سال گذشته با تحولی که در مالیات‌ها اتفاق افتاده است، نرخ مالیات ۵ درصد کاسته شد و این موجب شد مؤدیان جدیدی در تور مالیاتی قرار بگیرند و برای سال آینده نه تنها نرخ مالیات را افزایش نمی‌دهیم، بلکه تلاش می‌کنیم با کمک مجلس نرخ مالیاتی را کاهش دهیم، اما با شناسایی مؤدیان جدید میزان کل درآمد مالیاتی را افزایش می‌دهیم.

رضایی اظهار کرد: اگر نرخ‌های مالیاتی را کاهش دهیم می‌توانیم تا ۷ میلیون مؤدی جدید مالیاتی در کشور شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: با شناسایی مؤدیان خوش‌حساب مالیاتی و اختصاص رتبه‌بندی مالیاتی به آنها می‌توان به کارآفرینان در تولید کمک کرد و کسانی که ۲۰ سال خوش‌حساب بوده‌اند، نباید بانک برای ارائه تسهیلات، به اندازه کل ثروت آنها وثیقه دریافت کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور همچنین گفت:‌ سازمان امور مالیاتی با شناسایی ۵۰۰ پرونده از بین ۵۰۰ هزار پرونده مالیاتی توانست ۲۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات شناسایی کند.

وی در پایان بیان کرد: در زمینه مالیات چند میلیون افراد در طبقات پایین جامعه قرار دارند که اگر کل مالیات آنها را هم ببخشیم اتفاقی نمی‌افتد، اما رضایتمندی زیادی در جامعه ایجاد می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر