|
کدخبر: 280654 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

هزینه وحشتناک تبلیغات بیلبوردی / ماهیانه ۲ میلیارد ناقابل بدهید!

یکی از مهم ترین و موثر ترین شیوه هایی که موجب می شود یک کسب و کار دیده شود، تبلیغات خیابانی از نوع بیلبورد است.

اقتصاد هزینه وحشتناک تبلیغات بیلبوردی / ماهیانه ۲ میلیارد ناقابل بدهید!

در دنیای امروز، هرکسی که کسب و کاری راه می‌اندازد، نیاز به یک تبلیغات خوب و موثر دارد تا خدماتی که ارائه می‌دهد دیده شود. حال این تبلیغات می‌تواند از نوع میدانی باشد یا تبلیغات در صدا و سیما که هر کدام برای خودشان قیمتی دارند.

بیلبورد-۶

بخش مهمی از تبلیغات، مربوط به تبلیغات خیابانی می‌شود. اگر در خیابان‌های تهران تردد کرده باشید متوجه تبلیغات متنوعی می‌شوید که سراسر خیابان را پر کرده‌اند. همچنین وجود این مدل از تبلیغات در جاده‌های بین شهری، بیشتر به چشم می‌خورد. درست متوجه شده اید، این گزارش در ارتباط با بیلبوردهای تبلیغاتی است.

بیلیوردها، ابعاد و اندازه‌های متفاوتی دارند و مناسب با بودجه هر فرد، طراحی شده‌اند. بسیاری از این بیلبورد‌ها در کنار خیابان‌های اصلی به نمایش گذاشته شده‌اند و یک کسب و کار بر روی آن نقش بسته است. قطعا چنین بیلبوردهایی که در این مکان‌ها قرار دارند از نرخ بالاتری نسبت به مناطق و خیابان‌های کم رفت و آمد برخوردار هستند. البته این را هم بگوییم که وجود چنین تبلیغاتی در سطح شهر و یا حتی جاده‌های بین شهری، می‌تواند برای رانندگان بسیار خطرآفرین باشد.

بیلبورد-۵

بخش دیگری از این مدل تبلیغات، مربوط به بیلبوردهایی است که از پل‌های هوایی آویزان هستند. بدون شک برای استفاده از این نوع تبلیغات باید هزینه هایی گزافی بپردازید به خصوص آنکه، پل هوایی در مناطق بسیار پر رفت و آمد مانند اتوبان نیایش و یا همت قرار داشته باشد.

بیلبوردهای جاده ای

بخش دیگر این مدل از تبلیغات، مربوط به بیلبوردهای جاده‌ای است. قطعا، همه ما سفرهای استانی رفته‌ایم و از پنجره خودرو یا اتوبوس به منظره بیرونی، نگاه کرده‌ایم. علاوه بر اینکه تابلوهای مسافت که نشان دهنده میزان باقی مانده تا مقصد را نشان می‌دهد، تابلوهای دیگری نیز وجود دارد که تبلیغ محصولی را به معرض دید قرار می‌دهد. اغلب این تبلیغات، مواد غذایی را نشان می‌دهد که کارخانه آن در همان اطراف است. بیشتر ما بی‌توجه از کنارشان رد می‌شویم و تعدادی دیگر تمام تابلوها را بررسی می‌کنیم. در کل تبلیغات بین شهری که در جاده‌ها وجود دارند، دارای تاثیر بالایی است.

 

بیلبورد-۴

برای آنکه بدانیم آیا چنین تبلیغاتی موثر خواهد بود یا خیر، گفت‌وگو کوتاهی داشتیم با یکی از کسانی که از بیلبوردهای خیابانی برای تبلیغات محصول خود استفاده کرده است.

این شخص گفت زمانی که می‌خواستم یک کسب و کار راه‌اندازی کنم، بسیار نگران بودم که در آینده دچار مشکل نشوم و کارم ضربه نبیند. به همین دلیل دنبال شیوه‌ای بودم برای آنکه کاری که ارائه می‌دهم را به همه نشان و از این راه بتوانم مشتریان خود را افزایش دهم. بنابراین به فکر تبلیغات خیابانی افتادم. در ابتدا، کار را با چند تراکت آغاز کردم، اما جوابی نگرفتم. سپس ریسک تبلیغات بر روی بیلبورد را پذیرفتم. با توجه به هزینه بالایی که داشت اما تاثیرگذاز بود و در طی یک مدت کوتاه، مشتریانم چند برابر شد.

تبلیغاتی که به صورت بیلبورد هستند، هرچند که هزینه‌ای گزاف دارند، اما می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و یک کسب و کار را به پیشرفت برساند.

هزینه تبلیغات در مترو

 

هزینه تبلیغات در مترو از بیلبوردهای خیابانی پایین تر است. برای مثال اگر شخصی بخواهد درون مترو تبلیغاتی را انجام دهد، باید مبلغ ۳میلیون توان پول داشته باشد. هزینه های پایین تر و در بخش های دیگر مترو هم وجود داردکه با مبلغ ۳۳۰هزار تومان هم انجام می شود.

مترو-تبلیغات

یکی از دیگر تبلیغاتی که بسیار دارای اهمیت و پر بازدید است، تبلیغات داخل مترو است. مترو یکی از پر تردد ترین وسایل حمل و نقل عمومی است که روزانه حدود ۲میلیون نفر در آن تردد دارند. قطعا تبلیغات بیلبوردی در چنین مکانی دارای اهمیت های فراوانی است.

تاریخچه بیلبورد

پیشینه آگهی‌نما به نخستین تمدن‌ها باز می‌گردد و ما در تاریخ مصر باستان به ستونهای سنگی اوبلیسک برمی‌خوریم که ستون‌هایی چهاروجهی با نوک هرمی شکل هستند. این ستون‌ها نه تنها جنبه تزئینی داشته‌اند بلکه برای ترویج مذهب مصریان باستان به کار می‌رفته‌اند و بر روی آنها جملات مذهبی کنده کاری شده‌اند.

 

بیلبورد-۷

همچنین اوبلیسک‌هایی وجود دارند که بر روی آنها قوانین مهم کشوری نوشته شده‌اند و در معرض دیدعموم قرار می‌گرفته‌اند. هرچند مطالب موجود بر این ستونها محدود به موارد مذهبی و سیاسی است، اما بدون شک در تعریف امروز از تبلیغات می‌گنجد.

نخستین قدم‌ها در مسیر تبلیغات در سال ۱۴۵۰، زمانی که یوهان گوتنبرگ Johannes Gutenberg ماشین چاپ قابل حمل را اختراع کرد، با انتشار برگه‌های آگهی دستی، تبلیغات به شکل امروزی آن به مردم معرفی شد.

در سال ۱۷۹۶، با تکمیل روش‌های لیتوگرافی، نخستین پوسترتصویر‌سازی شده، به وجود آمد. به مرور زمان، مردم به دنبال جاهایی مناسب برای نسب آگهی‌های خود بودند تا در محدودهٔ زمانی مشخص، بیشترین بازدیدکننده و بالاترین تأثیر را داشته باشد، به این ترتیب، ستون‌ها و جعبه‌های ویژهٔ نصب آگهی در نقاط پر رفت‌وآمد شهرها برپا شد.

نخستین بار تبلیغات در حاشیه جاده‌ها توسط بازرگانان و کسبه محلی امریکایی به کار رفت. آنها علامت‌ها و تابلوهایی را بر دیوارها و نرده‌ها نقش می‌کردند یا پوسترهایی را بر روی تیرهای تلگراف، دیوارها و هر محل ممکن، نصب می‌کردند. در نیویورک در سال ۱۸۳۵، نخستین پوستر بسیار بزرگ در فضای خارجی نصب شد.

این پوستر ۱۵ متر مربعی، توسط چاپخانه جرد بل (Jared Bell) برای تبلیغ یک سیرک به چاپ رسید.

قیمت تبلیغات بیلبوردی در اتوبان ها

اگر بخواهید در خیابان مدرس، تبلیغات خود را ارائه دهید، باید برای ۱ماه چیزی حدود یک و نیم میلیارد تومان پول پرداخت کنید و همینطور اگر قصد تبلیغ در بزرگراه همت را داشته باشید باید ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید.

در جدول های زیر جدید ترین قیمت اجاره بیلبورد در استان تهران را مشاهده کنید.

بیلبورد۱۲

بیلبورد-۳

بیلبورد-۲

ارسال نظر