|
کدخبر: 278260

همه چیز درباره خودروی جدید سایپا / سهند با چه قیمتی وارد بازار می‌شود؟

سهند جدیدترین پروژه سایپا روی پلتفرم قدیمی X200 است که می‌توان بالاترین نسخه از سدان‌های روی این پلتفرم باشد.

با این وجود سهند درواقع نه یک مدل جدید بلکه فیس لیفتی روی ساینا محسوب می‌شود. چراغ‌های جلوی کشیده، جلوپنجره لانه زنبوری، خطوط مختلف روی کاپوت و سپر بازطراحی شده در جلو به همراه چراغ‌های باریک و متفاوت عقب و بازطراحی درب صندوق و سپر عقب و همچنین آینه‌های جانبی و چرخ‌ها از مهم‌ترین تغییرات بصری سهند نسبت به ساینا به شمار می‌روند.

طراحی و امکانات سهند

با این وجود نمای جانبی و خطوط روی گلگیرها که امضای به جا مانده از تیبا به شمار می‌روند تغییری نکرده و خط شانه پایین و ستون منحنی C و چرخ‌های کوچک هماهنگی و تناسبات طراحی جدید را به هم زده‌اند.

از دیگر تغییرات بیرونی خودرو باید به دستگیره‌های برگرفته از کوییک، سقف مشکی رنگ و طرح رینگ‌های جدید اشاره کرد.

فضای کابین اما تغییرات بسیار بیشتری را نشان می‌دهد و باید گفت که یکی از نقاط ضعف عمده ساینا و کوییک که طراحی از مد افتاده و کاملاً پلاستیکی آن بود، تا حد زیادی برطرف شده است. ترم دو رنگ با دریچه‌های تهویه گرد، نمایشگر لمسی عمودی روی داشبورد، فرمان دی کات، رودری‌های جدید و نمایشگر پشت آمپر با طرح جدید فضای جدیدتر و مدرن‌تری به کابین داده‌اند. با این حال هنوز قسمت‌هایی به‌صورت مستقیم از ساینا در سهند نیز استفاده شده‌اند.

گفته شده نسخه رده بالای سهند مجهز به امکاناتی چون سانروف، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی‌ها و تریم دو رنگ خواهد بود.

پیشرانه سهند

سهند هنوز با همان موتور یک و نیم لیتری قدیمی تیبا وارد بازار می‌شود. این موتور ۸ سوپایه با تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی در سرسیلندر و منیفولدها و هدرز و استفاده از سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌ها می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۵ عنوان شده و مصرف بنزین آن هم ۷ و نیم لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

سایپا سهند

برای انتقال نیرو موتور از همان گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می‌شود اما قرار است یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته تیپ ترونیک یا CVT مشابه مدل کوییک اتومات نیز قابل سفارش باشد. به واسطه افزایش وزن نسبت به ساینا، این خودرو کندتر بوده و شتاب صفر تا صد سهند حدود ۱۳ ثانیه خواهد بود.

قیمت سهند

تاکنون اطلاعات دقیقی و رسمی از قیمت سهند توسط سایپا اعلام نشده است اما گفته می‌شود قیمت آن برای مدل‌های دستی و اتوماتیک بین حدود ۲۳۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان باشد. پیش‌بینی می‌شود تولید سهند از اوایل سال ۱۴۰۲ در سایپا آغاز شود.

مشخصات سایپا سهند

 

منبع: پدال
  • مهدی ارسالی در

    این موتور ۸سوپاپ M16شده مثل سریال مختار هرسال پخشش میکنن با با دست بردار دیگه تک راری شده کل دنیا داره روی مدلها وقدرتهای بالا و ۱۶ سوپاپ کار می‌کنه شما فقط شکل وشمایل خودرو رو عوض میکنیدو .....این همو ن کوفته است

  • محمدمروتی ارسالی در

    چگونه میش سهندخودروراخریداری گرد

  • حسین ارسالی در

    باسلام حقیقط من خوش آمد این ماشین سهند و لی قدرت موتور وچرخها نه باید این ماشین 1 6سوپاپ میشد وحداقل چرخ 14اندازه پزو 405, میشد تیبا دارن چه فرقی بااین دارد وزن هم زیاد شده قدرت کم یه بچه گریه کردنی میکن م ننه جون گریه نکن واسط آبنبات چوبی میخر م ۰قایه همان است حیف این صنعت خودرو سایپ ا باید اول میشد بهتر از نمایندگیهای دیگر است

  • سلام ارسالی در

    سهند راوارد بازارکنید

ارسال نظر