|
کدخبر: 274865

اختصاصی گسترش نیوز؛

خاص ترین تیپ ۲۰۶ در ایران + لیست قیمت

پژو ۲۰۶ را شاید بتوان جزو محبوب ترین خودروی هاچ بک بازار ایران دانست. اما یک نسخه خاص در تعداد محدود از این خودرو در کشور وجود دارد.

اقتصاد خاص ترین تیپ ۲۰۶ در ایران + لیست قیمت

خودروهای هاچ بک معمولا مورد توجه جوانان قرار می‌گیرد و معمولا خودروسازان نیز حساب ویژه ای روی تولید این محصولات باز می‌کنند. در این میان شاید بتوان گفت یکی از جذاب ترین و پرفروش ترین خودروهای هاچ بک تولید شده در دنیا همین پژو ۲۰۶ معروف است. این خودرو همچنان نیز در ایران تولید می‌شود و اخیر ایران خودرو نیز نسخه جدیدی از تیپ ۳ این محصول را روانه بازار کرد.

شاید اکثر مردم تیپ های ۲،۳، ۵ و ۶ این خودرو را بشناسند. اما جالب است بدانید که این خودرو در تیپ ۱ و تیپ ۴ نیز در بازار ایران وجود دارد. اما پژو ۲۰۶ تیپ ۴ چه مشخصات و امکاناتی دارد؟ با ما همراه باشید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۴ را شاید بتوان یک خودروی وارداتی دانست چرا که فقط صندلی و لاستیک این خودرو در کشور مونتاژ شده است. نکته جالب تر اینجاست که تنها ۱۹۱ دستگاه از این خودرو در بازار ایران تولید و به فروش رسید. لازم به ذکر است که تیپ ۴ های وارد شده به بازار ایران ویژه جانبازان بودند.

امکانات و تفاوت های ۲۰۶ تیپ ۴

از جمله تفاوت های مهم ۲۰۶ تیپ ۴ می‌توان به بهره گیری از سنسور باران، محفظه مخفی زیر صندلی شاگرد و توری نگه دارنده صندوق عقب اشاره کرد. اما سیستم تهویه این خودرو به صورت دستی است. در بخش فنی نیز این خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 با حداکثر توان ۱۱۰ اسب بخار بهره می‌برد. همچنین گیربکس پژو ۲۰۶ های تیپ ۴ از نوع اتوماتیک است اما امکان تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک وجود ندارد.

۲۰۶-تیپ۴-۴

در این میان یک نکته مهم از لحاظ فنی وجود دارد و آن نیز این است که ۲۰۶ های تیپ ۴ به دلیل سفارش اروپا بودن از سیستم فنربندی متفاوتی نسبت به سایر نسخه های موجود در ایران بهره می‌برند. این ۲۰۶ ها ارتفاع پایین تری از سطح زمین دارند. به همین دلیل با توجه به ناهمواری های سطح جاده در ایران زودتر از حالت معمول دچار خرابی می‌شوند.

۲۰۶-تیپ۴-۳

قیمت ۲۰۶ تیپ ۴ در بازار

تعداد مجدودی از این خودرو در بازار ایران برای فروش نیز گذاشته شده است. با توجه به این که از این خودرو فقط به صورت کارکرده در بازار یافت می‌شود قیمت های متفاوتی نیز برای آن اعلام شده است. قیمت مدل های کارکرده این خودرو در بازار از حدود ۱۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود و در نسخه های اصطلاحا تمیز تا حدود ۲۵۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

۲۰۶-۳

۲۰۶-۲

۲۰۶-۱

ارسال نظر