|
کدخبر: 274349

کاهش دما در شمال کشور ادامه دارد

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم کاهش دما، رگبار باران در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد و گفت: همزمان وزش باد شدید در نواحی شرق و جنوب شرق موجب تلاطم و افزایش ‌ارتفاع طول موج تا ۱.۵ متر در خلیج فارس و شرق عمان می‌شود.

فریبا گودرزی درباره وضعیت آب‌و هوا گفت : نواحی شرقی خلیج فارس در استان هرمزگان امروز (جمعه) تحت تاثیر سامانه وزش بادش شدید متلاطم و نا آرام است و خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددهای دریایی و خسارت به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی و مسافربر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در برخی از استان‌های مناطق ساحلی خزر و ارتفاعات استان البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

گودرزی بیان‌داشت: این وضعیت در ساعت‌های شب در دامنه و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود و رگبار پراکنده باران و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در استان اردبیل و استان‌های ساحلی خزر روند کاهش دما تداوم دارد، اما از فردا (شنبه، ۲۶ شهریور ماه) به‌تدریج افزایش دما را در این مناطق خواهیم داشت.

وی با اشاره به تداوم وزش باد در نوار شرقی و جنوب غرب کشور، گفت: این پدیده در مناطق مستعدی همچون زابل سبب خیزش گرد و خاک می‌شود. همچنین علاوه بر خلیج فارس و تنگه هرمز، امروز دریای خزر نیز مواج و متلاطم است.

گودرزی خاطرنشان‌کرد: امروز وزش باد در تهران نیز پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما در پایتخت به ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر