|
کدخبر: 273924

هشدار: جشنواره «کیف پول ۲۰۰ هزار دلاری بایننس» کلاهبرداری است

مدتی است که در سایت‌های فارسی زبان صحبت‌هایی از جشنواره ۲۰۰ هزار دلاری صرافی بایننس دیده می‌شود. این کلاهبرداری مشابه کلاهبرداری «گردونه شانس صرافی کوکوین» است. واضح است که بایننس چنین جشنواره‌ای برگزار نکرده است و کاربران باید مراقب باشند فریب کلاهبرداران را نخورند.

مدتی است که یک طرح کلاهبرداری با استفاده از ایده تکراری «گردونه شانس» در تلاش برای کلاهبرداری از کاربران فضای کریپتو است. در سایت‌های فارسی زبان با انتشار ویدئوی صامتی از مدیر صرافی بایننس در کنار سایت کلاهبرداری festival.exchange به طرز خنده‌داری برای موجه جلوه دادن این طرح کلاهبرداری تلاش شده است.

ادعاها در مورد ارتباط این کمپین با صرافی بایننسادعاهای دروغ در مورد ارتباط این کمپین کلاهبرداری با صرافی بایننس

صرافی بایننس چنین کمپینی راه‌اندازی نکرده است و سایت festival.exchange به هیج وجه ارتباطی با این صرافی ندارد. پیش از این کمپین کلاهبرداری مشابهی با سوءاستفاده از نام صرافی کوکوین و برخی سایت‌های معتبر فارسی مانند میهن بلاکچین راه‌اندازی شده بود که میهن بلاکچین در پست مفصلی روش کلاهبرداری در این‌گونه پروژه‌ها را تشریح کرد.

از طرف دیگر این کمپین کلاهبرداری یک کانال فیک یوتیوب با سوء استفاده از نام میهن بلاکچین راه اندازی کرده است و در آن ویدئویی منتشر کرده است که توضیح می‌دهد برندگان جایزه ۲۰۰ هزار تتری (!) چطور می‌توانند جایزه خود را برداشت کنند.

کمپین کلاهبرداری گردونه بایننس

سو‌ءاستفاده از نام و لوگوی میهن بلاکچین و لوگوی ارز دیجیتال در این کمپین کلاهبرداری؛ منبع: یوتیوب

این کانال یوتیوب هیچ ارتباطی با میهن بلاکچین ندارد. در ضمن در این ویدئو ادعا می‌شود که جایزه کاربران در کیف پول bnbwallet.net قرار دارد. bnbwallet.net ارتباطی با صرافی بایننس ندارد و با تلاش برای وارد کردن اطلاعات حساب کاربری در این وبسایت انواع خطرات کاربران را تهدید می‌کند.

صرافی‌های رمزارز با برگزاری کمپین‌های مختلف سعی می‌کنند به کاربران قدیمی و جدید خود جوایزی اهدا کنند. اما هرگز اندازه این جوایز به ۲۰۰ هزار دلار برای یک کاربر نمی‌رسد و برای دریافت این جوایز مختصر چند دلاری، داشتن حساب کاربری معتبر و احراز هویت در این صرافی‌ها از شروط لازم است. این کمپین‌های کلاهبرداری برای قربانی گرفتن روی طمع کاربران کم‌تجربه حساب باز می‌کنند.

همچنین تشخیص کمپین‌ها و مسابقات اصلی صرافی‌ها از سایت‌های کلاهبرداری و جعلی کار پیچیده‌ای نیست. با چک کردن آدرس سایت‌ها، چک کردن شبکه‌های اجتماعی آنها به خصوص توییتر و اینستاگرام، و مطابقت دادن آدرس‌ها و بررسی دوره‌ای اعلامیه‌های صرافی‌ها می‌توان کلاهبرداری بودن یک ادعا یا سایت جعلی را تشخیص داد. همچنین در بخش «اطلاعیه صرافی» میهن بلاکچین می‌توانید جدیدترین اعلامیه‌ها را مطالعه کنید و آنها را در سایت اصلی صرافی‌ها مطابقت داده و پیگیری نمایید.

    آیا کمپین گردونه شانس بایننس با جوایز ۲۰۰٬۰۰۰ دلاری صحت دارد؟

خیر، این کمپین یک پروژه کلاهبرداری است و هیچ ربطی به صرافی بایننس ندارد. در این کمپین کلاهبرداری از نام صرافی بایننس و سایت‌های معتبر فارسی سوءاستفاده شده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها