|
کدخبر: 273588

این آئودی آسفالت را رنده می‌کند!

نسل سوم آئودی RS6 آوانت خودرویی هیجان‌انگیز به شمار می‌رود.

موتور TFSi تویین توربوی V8 و غرش حاصل از آن باعث می‌شود تا حس سواری یک سوپرخودرو به راننده منتقل شود؛ حتی با وجود اینکه نزدیک به یک دهه از معرفی آن گذشته است. با این وجود، انگار توانایی‌های این موتور برای برخی از هواداران این استیشن جذاب کافی به نظر نمی‌رسیده است.

آن‌ها تصمیم گرفتند تا بخش‌های داخلی موتور و ظاهر خودرو را دگرگون کرده و قدرت آن را به بیش‌از ۱۰۰۰ اسب بخار برسانند. براساس داده‌های کانال «آئودیتوگرافی» این RS6 آوانت که به بازار هلند تعلق دارد، در بیش از سه مرحله مختلف بهبود پیدا کرده است. این بهبودها شامل خروجی‌های اگزوز، دریچه خروجی گاز و بدنه بخش پیشرانه از شرکت «توربوسیستم» می‌شود.

این آئودی به سنسورهای تنظیم موتور «SRM»، سیستم تزریق سه مرحله‌ای آب-متانول «Snow Performance»، خنک‌کننده «فورج»، پمپ خنک‌کننده داخلی ارتقایافته «CWA 100-3»، پمپ سوخت دوگانه با فشار پایین با خطوط بزرگ‌تر و پمپ سوخت فشاربالا «Autotech» مجهز شده است. مالک این خودرو که در حساب اینستاگرامی‌اش (black_rs_6) با نام «Dave» شناخته می‌شود، مدعی شده که تنظیم و ارتقای نرم‌افزار را خودش با استفاده از ابزار «داینو اِسپکتروم» انجام داده است.

نتیجه همه تغییرات یادشده خروجی ۱۲۰۰ اسب بخاری و ۱۴۵۰ نیوتن متری موتور این RS6 آوانت است که از طریق سوزاندن سوخت اکتان ۱۰۲ به دست می‌آید. راننده می‌تواند با استفاده از دسترسی به این حجم از قدرت، تنها درعرض ۲.۵۷ ثانیه از مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گذشته و نهایتا به سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. براساس ادعای سازنده، این آئودی استیشن برای پیمودن مسافت یک‌چهارم مایل تنها به ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد.

مسئولیت بهبود بدنه این خودرو برعهده مجموعه تیونینگ در بلژیک، «DGM Performance»، بوده است که آن را با رنگ سیاه مات مزین کرده‌اند. مالک برای هرچه کامل‌تر کردن آئودی خود آن را به کنترل پویای سواری مجهز کرده است که به او اجازه تغییر ارتفاع رانندگی در سه حالت گوناگون را می‌دهد. رینگ‌های ۲۲ اینچی «ووسن» به رنگ سیاه براق نیز توانسته‌اند به حفظ هارمونی ترسناک و مخوف این استیشن ۱۲۰۰ اسب بخاری کمک کنند.

ویدئوی زیر صدای حاصل از موتور قدرتمند RS6 تقویت‌شده را نشان می‌دهد. متاسفانه در ادامه محور عقب این خودرو به‌دلیل ضعف مهندسی و عدم تحمل قدرت بالای پیشرانه خراب می‌شود؛ موردی که از یک تیونینگ غیرحرفه‌ای انتظار می‌رود. نظر شما درباره تیونینگ خودروهای استیشن مانند آئودی RS6 آوانت چیست؟!

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها