|
کدخبر: 268787

اتریوم در انتظار ۲ سناریو خطرناک است

توکن بومی اتریوم یعنی اتر (ETH) با موفقیت از الگوی تکنیکال نزولی فرار کرد تا به بالاترین سطح دو ماهه اخیر خود در برابر بیت کوین برسد.

به گزارش سایت کوین تلگراف، جفت ارز اتریوم به بیت کوین الگوی “پرچم نزولی” خود را پس از اینکه توسعه‌دهندگان اتریوم در ۱۴ ژوئیه اعلام کردند که تغییر اکوسیستم آنها به اثبات سهام (موسوم به Merge) به احتمال زیاد در ماه سپتامبر رخ خواهد داد، نقض کرد.

جفت ارز اتریوم به بیت کوین بیش از ۲۲ درصد از زمان اعلام این موضوع افزایش یافته است و به ۰.۰۶۷ رسیده که بالاترین سطح آن از ۲۵ می است. علاوه بر این، حرکت صعودی شدید این جفت ارز موجب شده است که سود خالص اصلاحی آن از ۰.۰۴۹ در ۱۳ ژوئن به ۳۷ درصد برسد.

بنیادهای قوی که توسط بروزرسانی Merge رهبری می‌شوند، می‌توانند جفت ارز اتریوم به بیت کوین را به سمت منطقه ۰.۰۷۲-۰.۰۷۶ برسانند. این محدوده به عنوان ناحیه مقاومتی در بازه زمانی ژانویه و مارس تا می بسیار مهم بود. بنابراین، باید به عنوان هدف صعودی بعدی برای خریداران اتریوم عمل کند.

اما نکته اینجاست که جفت ارز اتریوم به بیت کوین نشانه‌هایی از تضعیف حرکت صعودی را در نزدیکی آنچه که به نظر می‌رسد تلاقی مقاومت‌های قوی باشد، نشان می‌دهد. این موضوع شامل یک خط روند مقاومتی نزولی، یک خط اصلاح فیبوناچی (نزدیک به ۰.۰۶۶) و یک ناحیه مقاومتی دیگر است که در زیر نشان داده شده است.

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی روزانه ETH/BTC، به منطقه اشباع خرید رسیده است که نشان‌دهنده احتمال بالای فروش است.

تحلیلگر مستقل بازار “Altcoin Sherpa” در ۱۸ ژوئیه امسال به الگوهای تکنیکال مشابهی اشاره کرد و گفت که افزایش مداوم جفت ارز اتریوم به بیت کوین می‌تواند “ناپایدار” باشد.

به عبارت دیگر، اگر افت قیمت از ناحیه مقاومتی ۹.۵ درصد گردد، جفت ارز اتریوم به بیت کوین تا سپتامبر به سمت ۰.۰۶ نزول خواهد کرد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر