|
کدخبر: 272619

جاماندگان سهام عدالت بخوانند

رئیس سازمان بنیاد شهید و ایثارگران گفت: مجموع اسامی جاماندگان سهام عدالت را به وزارت اقتصاد ارائه داده ایم.

اقتصاد جاماندگان سهام عدالت بخوانند

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در نشست خبری در خصوص جاماندگان سهام عدالت در حوزه ایثارگران افزود: مجموع اسامی جاماندگان سهام عدالت را به وزارت اقتصاد ارائه داده ایم. جدا از این لیست دهک‌های پایین را نیز جدا لیست داده‌ایم. تعداد کسانی که جامانده اند بسیار زیاد بوده است. قرار است سهام عدالت به سه دهک پایین داده شود غیر از آن دهک‌های پایین را هم ارائه داده‌ایم.

وی اضافه کرد: وزیر اقتصاد هم قول داده است که این افراد در آن بسته سهام عدالت باشند، اما به سبب این که هنوز ابلاغ نشده است نمی‌توان در این خصوص قضاوت کنیم. یکبار کل اسامی و بار دیگر ۵ دهک پایین را ارائه داده ایم.

رئیس سازمان بنیاد شهید و ایثارگران در رابطه با قرار دادهای سالانه تسهیلات بنیاد ایثارگران با بانک مرکزی در سال جاری گفت: مدل تسهیلات امسال تغییر پیدا کرده است. از تسهیلات اشتغال استانی هر استان، ده درصد برای ایثارگرانی است که بنیاد معرفی می‌کند. در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در دهک کشور پرداخت می شود. یعنی نسبت به سال گذشته رشد ۶ برابری داشته ایم.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سئوال که اگر بانک‌ها به تعهد خود نسبت به قراردادهای که با بنیاد بسته اند عمل نکنند اقدامی در نظر گرفته می‌شود؟ بیان کرد: یک صندوق اشتغال و کارآفرینی داریم که معرفی افراد توسط این صندوق انجام می‌گیرد و گزارش عملکرد بانک‌ها را به دستگاه‌های نظارتی و مجلس ارائه می‌دهد.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر