|
کدخبر: 272607

رزهای تولیدی کشور برتر از رزهای هلند / ۱۰ بازار گل در تهران است

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: متاسفانه در دوران کرونا بیشترین ضربه و آسیب به صنف تولیدکنندگان و فروشندگان گل و گیاه کشور به دلیل نبود دید و بازدید، مهمانی، عروسی، دورهمی و نظایر این وارد شده است.

اقتصاد  رزهای تولیدی کشور برتر از رزهای هلند / ۱۰ بازار گل در تهران است

اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران ضمن اشاره به اینکه ایران کشوری چهار فصل است، افزود: این ویژگی کشور بستر بسیار مناسبی برای پرورش انواع گل و گیاه و به تبع توسعه اشتغال در بخش مزبور است.

وی همچنین اظهارداشت: تولید و پرورش گل و گیاه زینتی یک صنعت درآمدزا، اشتغال آفرین و همینطور برخوردار از ظرفیت صادراتی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از وجود ۱۰ بازار گل در این شهر خبر داد و گفت: به طورکلی در این بازارها بین ۶ تا ۷ هزار واحد گل فروشی مستقر است.

وی در ادامه افزود: جدا از این ۱۰۰۰ واحد صنفی گل فروشی در سطح شهر تهران فعال هستند.

شاهرخی اضافه کرد: در حال حاضر گل بر خلاف دیگر اجناس به ارزان ترین قیمت خود رسیده و حتی نسبت به سال گذشته هم ارزان تر شده است.

وی اظهارداشت: گل را نمیتوان احتکار یا اختفا کرد بلکه باید هرچه زودتر به فروش رساند چرا که دوام و ماندگاری گل ۵ تا ۶ روز بیشتر نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر تولید گیاهان آپارتمانی در کشور از روند خیلی خوب برخوردار است، گفت: علاقه و استقبال مردم نیز از گیاهان آپارتمانی و همینطور به گل گلدانی در جامعه بسیار زیاد شده است.

وی افزود: اگر صادرات گل و گیاه ایران دوباره به کشورهای همسایه بخصوص ارمنستان و جمهوری آذربایجان راه بیفتد میتوان با کشورهای دیگر از حیث صادرات بخوبی رقابت کرد؛ چون تولید در داخل رونق خوبی دارد.

شاهرخی اضافه کرد: در حال حاضر صادرات گل و گیاه ایران به کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان با مشکل مواجه بوده اما صادرات به کشور عراق به راحتی در حال انجام است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گل و گیاه تولید داخل از نظر کمیت و کیفیت با تمام کشورهای دنیا برابری میکند، یادآورشد: برای مثال کیفیت رزهای تولیدی کشور ایران از رزهای هلند نیز برتر و بالاتر است.

 

منبع: اتاق اصناف

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها