|
کدخبر: 271397

افشای جزئیات جدید درباره آیفون ۱۵ و پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس سال آینده با تراشه ۳ نانومتری A17 Bionic از راه می‌رسند.

در حالی که هنوز اپل از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ رونمایی نکرده، شاهد انتشار شایعات درباره نسل بعدی آن‌ها هستیم. گزارشی جدید مدعی شده که اپل در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از تراشه A۱۷ Bionic استفاده می‌کند.

اپل تا به امروز در تمام آیفون‌های جدیدش (غیر از مدل‌های SE)، از یک تراشه استفاده کرده، اما ظاهرا با معرفی سری آیفون ۱۴ این رویکرد تغییر می‌کند و البته به نظر می‌رسد در نسل‌های بعدی هم این استراتژی ادامه می‌یابد.

تراشه A۱۷ Bionic، تنها برای مدل‌های پرو آیفون ۱۵

شایعه‌ای جدید می‌گوید اپل برای آیفون‌های ۲۰۲۳ به سراغ چیپ A۱۷ Bionic می‌رود؛ تراشه‌ای که به احتمال زیاد با لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC به تولید می‌رسد. اما این تراشه تنها در مدل‌های پرو استفاده خواهد شد، بنابراین مدل‌های استاندارد و مکس (پلاس) به چیپ نسل قبلی مجهز می‌شوند.

طبق گزارش‌ها، اپل امسال برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از تراشه A۱۶ Bionic استفاده می‌کند و دو مدل دیگر با چیپ A۱۵ Bionic از راه می‌رسند. بنابراین در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ از تراشه A۱۶ Bionic استفاده خواهد شد.

به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد با چنین رویکردی فاصله میان مدل‌های پرو و استاندارد را افزایش دهد تا کاربران بیشتر به سمت خرید مدل‌های پرو تمایل پیدا کنند. البته یکی دیگر از دلایل این کار می‌تواند توجیه کردن افزایش قیمت این محصولات باشد چرا که اکثر شایعات از بالا رفتن قیمت آیفون‌های جدید حکایت دارند.

در حال حاضر اطلاعی از مشخصات تراشه A۱۷ Bionic نداریم، با این حال انتظار می‌رود اپل همچنان از ۶ هسته پردازشی در این چیپ استفاده کند که شامل دو هسته قدرتمند و چهار هسته کم‌مصرف می‌شود. پردازشگر گرافیکی این تراشه هم قدرتمندتر از گذشته خواهد بود.

در نهایت اگرچه مشخصات تراشه A۱۷ Bionic مشخص نشده، اما به علت استفاده از لیتوگرافی ۳ نانومتری مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به نسل‌های قبلی خواهد داشت. این کاهش مصرف انرژی می‌تواند منجر به افزایش شارژدهی آیفون‌ها شود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها