|
کدخبر: 271352

چرا سرخابی‌ها بازگشایی نمیشوند؟

پذیره نویسی دو تیم استقلال و پرسپولیس با نماد سرخابی ها که از ۱۵ اسفند ماه آغاز گردید و تا بیست و هشتم اسفند ماه ادامه داشت با گذشت ۵ ماه هنوز بازگشایی نشده است.

اقتصاد چرا سرخابی‌ها بازگشایی نمیشوند؟

در حالی که حدود پنج ماه از پایان پذیره‌نویسی سرخابی‌ها گذشته و وعده‌های زیادی در مورد زمان بازگشایی نماد دو باشگاه از سوی سازمان خصوصی سازی داده شده، این اتفاق هنوز رخ نداده و رئیس سازمان بورس در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید اطلاعاتی که فرابورس می‌خواهد را افشا کنند.

چرا سرخابی‌ها بازگشایی نمیشوند؟

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص این امر گفت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید حتماً متن قرارداد‌های خود و رویداد‌های عمده مالی خود را در سایت کدال بورس افشا کرده و متن قرارداد‌ها را به شرکت‌های فرابورس و سازمان‌های خصوصی سازی ارائه کنند.

چند نفر در پذیره نویسی سرخابی‌ها شرکت کردند؟

در این پذیره نویسی حدود یک میلیارد و دویست و سی و شش میلیون و ۹۹۹ هزار و ششصد و پنجاه و شش سهم از سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و تعداد یک میلیارد ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و پانصد و شصت و هفت درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به روش ثبت سفارش در تابلوی نارنجی بازار پایه فرابورس ارائه گردید.

بر اساس آمار منتشر شده، در پذیره نویسی استقلال ۲۸۶ هزار نفر و در پذیره نویسی پرسپولیس ۳۲۰ هزار نفر شرکت کردند.

بازگشایی سرخابی‌ها

میثم فدایی مدیرعامل شرکت فرابورس کشور گفت: روش عرضه سهام این دو باشگاه به صورت افزایش سرمایه با سلب حق تقدم بوده لذا نیازمند طی شدن فرایندی بوده تا افزایش سرمایه ثبت شود. پذیره نویسی این دو باشگاه تقریبا شب عید به پایان رسید و تعطیلات کمی این فرآیند را زمان بر کرد.

فدایی عنوان کرد: این اولین بار است که ما این صنعت را در بازار سرمایه داریم و درباره نحوه افشای این صنعت‌ها مباحثی مطرح می‌شود، از طرفی فصل نقل و انتقالات است و ما منتظر تکمیل اطلاعات قرارداد‌ها هستیم.

همچنین مجید عشقی به این سوال که آیا دلیل عدم بازگشایی نمادهای استقلال و پرسپولیس عدم افشای قراردادهای این دو تیم است، پاسخ داد: یک موضوع افشای قراردادها و موضوع دیگر برگزاری مجامع فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه است. اگر این اتفاق رخ دهد نمادها بازگشایی خواهد شد.

وی ادامه داد: دو تیم استقلال و پرسپولیس باید اطلاعاتی که فرابورس می‌خواهد را حتما افشا کنند.

مبلغ قرارداد‌های استقلال و پرسپولیس افشا شد

دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس در راستای شفافیت صورت‌های مالی، مبلغ قرارداد‌های خود را افشا کردند.

بر این اساس طبق نامه‌ای که رضا درویش، نائب رییس هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خطاب به میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ارسال کرده است، مجموع قرارداد کادر فنی ایرانی (۱۴ نفر) ۳۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، مجموع قرارداد کادر فنی خارجی (۳ نفر) ۴۱۰ هزار دلار، مجموع قرارداد بازیکنان ایرانی (۲۲ نفر) ۱۵۳۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و مجموع قرارداد بازیکنان خارجی (۳نفر) نیز ۶۸۵ هزار دلار است.

همچنین بر اساس نامه مصطفی آجرلو، مدیرعامل و عضو هیات مدیره باشگاه استقلال خطاب به زارع، مجموع قرارداد‌های تیم‌های پایه و بزرگسالان ۳۰۶۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و مجموع قرارداد‌های کادر فنی۳۶۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

شرط باز شدن نماد استقلال و پرسپولیس در بورس مشخص شد

فدایی مدیر عامل شرکت فرابورس: باید مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی باشگاه‌های سرخابی منتشر شود تا نماد آن‌ها در فرابورس باز شود.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها