|
کدخبر: 271151 رویا رئیسی

گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس بلاک چین و رمز ارز؛

رمز ارزها آرزوی ایرانی‌ها را محقق می‌کند / طلای دیجیتال قابل تحریم نیست

آشوری؛ کارشناس بلاک چین و رمز ارز گفت: یکی از آرزوهای ما تولید و صادرات برق به کشورها در سراسر دنیا است. در حال حاضر صادرات به کشورهایی که در همسایگی ما نیستند، آرزو است اما با صنعت استخراج این آرزو دست‌یافتنی خواهد شد.

اقتصاد رمز ارزها آرزوی ایرانی‌ها را محقق می‌کند / طلای دیجیتال قابل تحریم نیست

بعد از چند سال وعده و وعید درباره ارزهای دیجیتال، ظاهراً سیاست‌گذاران به نتیجه رسیدند. اولین سیگنال مثبت را علیرضا پیمان پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در فضای مجازی داد. پیمان پاک در توئیتی مدعی شد، اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت پذیرفت. تا پایان شهریور ماه استفاده از رمز ارزها و قراردادهای هوشمند به صورت گسترده در تجارت خارجی با کشورهای هدف عمومیت خواهد یافت.

توئیت-پیمان-پاک

این سیگنال با پایان تابستان و رونق استخراج رمز ارز مطرح شده است و فعالین این بازار به نیمه دوم سال امیدوار شده‌اند. در این راستا با فناوری بلاک چین در خارج از مرزها بستری فراهم شده است که تاجر می‌تواند رمز ارز بگیرد و در ازای آن، واردات انجام دهد. در خصوص رویدادهای تازه پیرامون ارزهای دیجیتال گفتگویی با یکی از فعالین بلاک چین و رمز ارز داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

ماینیگ ارزآوری مستقیم برای کشور دارد

افشین آشوری؛ کارشناس بلاک چین و رمز ارز در گفتگو با گسترش نیوز گفت: روند سازمان توسعه تجارت برای استفاده از رمز ارز در تجارت اقدامی رو به جلو است. از ۴ سال گذشته ما پیشنهاد این کار را به دولت داده بودیم. در دولت قبل دستوری از سوی معاون اول برای این کار داشتیم اما توسط سازمان توسعه تجارت اجرایی نشد. روند کار به این صورت است که در سایت سازمان توسعه تجارت واردکننده درخواست تأمین ارز از طریق رمز ارز می‌دهد. در فاز اول می‌توان از رمز ارزهای استخراج شده قانونی در کشور استفاده کرد. ماینرهای رمز ارز و افرادی که قصد استفاده از ارز دیجیتال در واردات را دارند با مراجعه به سامانه زیر روند قانونی را طی می‌کنند.

https://tpo.ir/%D۸%AA%D۸%B۳%D۹%۸۷%DB%۸C%D۹%۸۴-%D۸%AA%D۸%AC%D۸%A۷%D۸%B۱%D۸%AA-%D۸%A۸%D۸%A۷-%D۸%B۱%D۹%۸۵%D۸%B۲-%D۸%A۷%D۸%B۱%D۸%B۲

آشوری اظهار کرد: یکی از فعالان بزرگ صنعت، اولین ثبت سفارش را به ارزش ۱۰ میلیون دلار در این سامانه ثبت کرده است. روند فعلی نشان‌گر ظرفیت‌های صنعت استخراج به عنوان یک صنعت استراتژیک، ارز آور و صادرات محور است. در حال حاضر نقل و انتقالات مالی و ورود دارایی به کشور از ۸ تا ۱۵ درصد دارای هزینه بالا سری است. با استفاده از رمز ارز روند ساده‌تر می‌شود.

آشوری

وی افزود: باید با برنامه و هدف‌گذاری حرکت کنیم، این امکان وجود دارد که با ۱۵۰۰ مگاوات برق، صنعتی را راه‌اندازی کنیم که ارز قابل ‌مصرف و غیر قابل رصد در دنیا تولید کنیم. ماینیگ ۱.۵ میلیارد دلار ارز در طی ۲ سال برای کشور ایجاد می‌کند. همچنین صنعت استخراج رمز ارز برای ۲۰ هزار نفر مستقیم و ۶۰ هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند. در نتیجه با این ابزار تحریم‌ها را به راحتی دور می‌زنیم. البته امریکا در حوزه استخراج رمز ارز و صنعت بلاک چین و تبادل ایرانی‌ها را رصد می‌کند. همچنین به واسطه همکاری ما با روسیه حساس‌تر شده‌اند.

این کارشناس بلاک چین و رمز ارز تأکید کرد: چند سال است که در خصوص ارز آوری مستقیم استخراج رمز ارز صحبت کردیم، در حوزه تجارت هم این موضوع ثابت شد. در حال حاضر استفاده از رمز ارزها وارد بروکراسی پیچیده سازمان توسعه تجارت شده است که با تلاش‌های آقای پیمان پاک مرتفع می‌شود.

آشوری در پایان خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای ما تولید و صادرات برق به کشورها در سراسر دنیا است. در حال حاضر صادرات به کشورهایی که در همسایگی ما نیستند، آرزو است اما با صنعت استخراج این آرزو دست‌یافتنی خواهد شد. در شرایط فعلی تمامی بازارهای ما اعم از طلا، سکه و ... تحریم اما طلای دیجیتال یا همان بیت کوین و رمز ارزها به راحتی قبال معامله است. امیدواریم مصوبه جدید استخراج رمز ارز از سوی هیئت دولت مصوب منتشر خواهد شود. باید صنعت استخراج هم همانند سایر صنایع مورد توجه باشد.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها