|
کدخبر: 267783 رویا رئیسی

گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس استخراج رمز ارز؛

ماینرها عاشق این ارز دیجیتال هستند/ سود زیاد استخراج رمزارز برای این افراد

قریب؛ کارشناس استخراج رمز ارز گفت: اگر ماینرها بیت کوین استخراج شده را نگه دارند تا و در آینده بفروشند؛ ماینیگ به صرفه است. اگر روزانه استخراج شود و روزانه بفروشیم، سود خوبی به دست نمی‌آید.

اقتصاد ماینرها عاشق این ارز دیجیتال هستند/ سود زیاد استخراج رمزارز برای این افراد

خیلی از فعالین بازار ارزهای دیجیتال معتقد هستند که استخراج بیت کوین در شرایط فعلی به صرفه نیست و ماینرها برای استخراج هر بیت کوین بیش از ۱۲ هزار دلار ضرر می‌کنند. در ایران با توجه به وضعیت کمبود برق و قوانین موجود این ضرر ممکن بیشتر نیز باشد. پیرامون این موضوع علی قریب؛ کارشناس استخراج رمز ارز در گفتگو با گسترش نیوز گفت: اگر استخراج را به دید صنعت ببینیم، بحث بازگشت سرمایه مهم است. در گذشته متریال در ایران ارزان و قیمت بیت کوین در بازار جهانی بالاتر بود. در نتیجه زودتر به نقطه بازگشت سرمایه می‌رسیدیم. همیشه صنایع سودآور هستند و در زمانی به سود می‌رسند. این زمان بازگشت سرمایه است که باید ارزیابی شود. بهتر صنعت استخراج بیت کوین را با خودش مقایسه کنیم که در سال گذشته چه وضعیتی داشت. پذیرش وضعیت فعلی ما را مصمم می‌کنند که به این صنعت ورود کنیم یا خیر. در صنایع مختلف مثل فولاد، پتروشیمی، شیشه و ... نقطه بازگشت سرمایه حداقل ۲ ساله است. در صنعت استخراج با وجود نبود قانون‌گذاری ۳ ماهه بازگشت سرمایه داریم.

قریب

بازگشت سرمایه در صنعت استخراج ۲ تا ۳ ماه است

قریب اظهار کرد: در حال حاضر با وجود قانون‌گذاری و افزایش قیمت برق به دلیل وجود نوسان قیمت، خرید حاصل از استخراج، سرمایه کم یا زیاد می‌شود. اگر نگاه سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه داشته باشیم، منابع مالی ما برای تأمین هزینه جاری یک مزرعه استخراج کافی باشد، سود چند برابر در زمان پامپ خواهیم داشت. دیدگاه صاحب مزرعه استخراج است که حائز اهمیت است. باید دید این فرد توان پرداخت هزینه‌های جاری را دارد یا خیر. اگر استخراج کنند و ارز حاصله را نگه دارند تا در آینده بفروشد؛ به صرفه است. اگر روزانه استخراج شود و روزانه بفروشیم، سود خوبی به دست نمی‌آید. ممکن در زمانی ضرر هم داشته باشیم. به صورت قطعی نمی‌توانیم در خصوص به صرفه بودن نظر دهیم.

وضعیت ایران در بحث استخراج ارز دیجیتال

وی افزود: ایران در زمینه استخراج خیلی از دنیا دور نیست. درسته که موانع بسیار سنگینی از سوی ارگان‌ها در این قضیه برای ما گذاشته‌اند اما خواه ناخواه وقتی که این صنعت در دنیا پیشرفتی کند، با اندک زمانی به ایران هم می‌رسد. خیلی از فناوری‌های نوین و استاندارهای جهانی استخراج رمز ارز عقب نیستیم. البته موانعی در کشور وجود دارد که باید بر طرف شود.

این کارشناس استخراج رمز ارز تأکید کرد: در حال حاضر به صورت قانونی جواز فقط به ماینرهایی می‌دهند که از طریق نیروگاه‌های خورشیدی استخراج می‌کنند. اگر هزینه برای پنل‌های خورشیدی کنید، می‌توانید استخراج قانونی کنید. برق حاصله را می‌توانید صرف ماینیگ و فروش به دولت کنید.

قریب در پایان گفت: افرادی که قبلاً مجوز داشتند نیز با وجود شرایط کمبود برق به مشکل خورده‌اند. خیلی از افراد هم جذب استفاده از پنل های خورشیدی شده‌اند. استخراج نوع ارز هم بستگی به شرایط و علاقه ماینر دارد. ۷۰ درصد ماینرها بیت کوین استخراج می‌کنند. دائماً باید به شرایط بازار توجه کنید تا ارز مناسب پیدا کنید. همه ماینرها منتظر بیت کوین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار هستند. در نتیجه بیت کوین استخراج می‌کنند تا در آینده سود کنند.

ارسال نظر