|
کدخبر: 269944

مقایسه محبوب ترین تلفن های همراه در رنج ۷ میلیون تومان

اقتصاد مقایسه محبوب ترین تلفن های همراه در رنج ۷ میلیون تومان

با بالا رفتن قیمت ارز در ایران، متاسفانه قیمت تمام وسایل الکترونیکی و دیجیتال بالا رفته است و تلفن‌های همراه نیز از این افزایش قیمت مصون نمانده‌اند. به این ترتیب، گوشی‌های میان‌رده و بالا‌رده‌ای که بسیاری از افراد می‌توانستند با قیمت معقولی تهیه کنند، در حال حاضر، نیاز به پرداخت هزینه بسیار بالایی دارند و امکان خرید آنها کاهش یافته است. اما خبر خوب آن است که هنوز هم می‌توان با قیمت‌های نسبتا خوبی، موبایل‌هایی را در بازار تهیه کرد که امکانات خوبی دارند و با آنها می‌توانید بسیاری از کارهای دیجیتالی خود از جمله تهیه عکس‌های باکیفیت، ذخیره داده‌های زیاد و حتی بازی را انجام داد.

با این مقدمه کوتاه حتما متوجه شده‌اید که در این نوشته تلاش ما بر بررسی بازار گوشی‌هایی با قیمت حداکثر ۷ میلیون تومان، البته در سال ۱۴۰۱ است. همراهی شما در این راه، موجب افتخار ما خواهد بود.

برندهایی که ارزش خرید دارند

گوشی‌هایی که معرفی می شوند، از دو برند معتبر هستند: سامسونگ و شیائومی. اولی محصولات کره جنوبی است و دومی محصولات چین و هر دو رقیب‌های قدرتمندی برای همدیگر هستند. بنابراین در ابتدا برند قدیمی‌تر سامسونگ را بررسی می‌کنیم و سپس سراغ چینی‌ها می‌رویم.

گوشی های سامسونگ در ایران طرفداران بسیار زیادی دارند و همواره به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به رقیب آمریکایی خود، اپل داشته‌اند، فروش خوبی داشته‌اند. تقریبا انواع گوشی سامسونگ با قیمت های مختلف، ارزش خرید دارند و شما می‌‌توانید بهترین و جدیدترین آنها را به شکل خرید اینترنتی انتخاب کنید. قیمت آنها نیز معمولا بین ۳ میلیون تومان در حال حاضر شروع می‌شود و تا بالای ۴۰ میلیون افزایش پیدا می‌کند.

برند بعدی که می‌تواند نیاز شما را به خوبی برآورده کند، شیائومی است. محصولات چینی که به جرات می‌توان گفت به خوبی توانسته‌اند از لحاظ کیفیت و قیمت با سامسونگ و دیگر برندها رقابت کنند و طرفداران بسیار زیادی دارند و به ویژه گیمرها، علاقه زیادی به آنها دارند، چرا که گوشی‌های مشخصی را صرفا فقط برای این گروه طراحی می‌کنند.

برندهایی مانند سونی اریکسون و نوکیا هم از قدیمی‌های بازار به حساب می‌آیند و با اینکه نتوانسته‌اند خود را در جریان گوشی‌های هوشمند، به خوبی جلو ببرند، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند. البته نباید از حق بگذریم که همیشه محصولات آنها، قابلیت‌های بسیار جالب و راضی کننده‌ای دارد.

1.گوشی a۱۳ سامسونگ، انتخاب اول

سامسونگ

موبایل گلکسی سری a و به طور مشخص a۱۳، انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. مشخصاتی مانند باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر با قابلیت شارژ سریع، چیپست اسنپدراگون ۸ و صفحه نمایش ۶.۶ اینچی با وجود سه دوربین اصلی و یک دوربین سلفی که به ترتیب رزولوشن‌های ۵۰، ۵ و ۲ دارند، شما را به خوبی برای خرید قانع خواهد کرد. همچنین قیمت موبایل گلکسی a۱۳ عالی است و می‌توانید آن را با قیمت زیر ۵ میلیون تومان در بازار فعلی (تابستان ۱۴۰۱) تهیه کنید.

2.گوشی پوکو X۳ NFC

گوشی پوکو X۳ از برند شیائومی، با بهره گیری از چیپست اسنپدراگون ۷۳۲G به همراه رم ۶ و ۸ گیگابایتی، گزینه ایده‌آل برای دوستداران گیمر است. نمایشگر IPS LCD این گوشی دارای نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی است. این نمایشگر همچنین قابلیت پشتیبانی از HDR۱۰ را نیز دارد. اندازه‌ی بزرگ ۶.۶۷ اینچی صفحه نمایش، دیگر قابلیت چشمگیر این گوشی است. دوربین چهار گانه با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری ۴k و همچنین دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی آن هم می‌تواند به شما در خلق تصاویری زیبا و کاملا حرفه‌ای کمک کند.

این گوشی در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و از اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کند، اما قابلیت ارتقا تا نسخه ۱۲ اندروید را هم دارد. باتری آن ۵۱۶۰ میلی‌امپری است و شما می‌توانید با قابلیت شارژ سریعی که دارد، در عرض ۶۵ دقیقه آن رابه میزان شارژ ۱۰۰ درصد برسانید. اگر می‌خواهید با دیگر ویژگی‌های گوشی‌های شیائومی هم آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن نوشته نقاط ضعف و مثبت گوشی شیائومی را در این لینک از دست ندهید.

3.گوشی شیائومی ردمی ۹T

گوشی موبایل Redmi ۹T از محصولات جدید شیائومی به حساب می‌آید که در اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی شد. اگر بخواهیم از عملکرد گوشی ردمی ۹T حرف بزنیم، باید مشخصات آن را بررسی کنیم؛ این تلفن به کمک چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ و حافظه ی رم ۴ تا ۶ گیگابایت نرم و روان است. حجم باتری ردمی ۹ تی ۶۰۰۰ میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی است. دوربین چهارگانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عملکرد بسیار قابل قبولی دارد و شما می‌توانید امیدوار باشید که با دانستن چند ترفند عکاسی و البته نرم‌افزارهای ادیت عکس و فیلم، عکس‌های حرفه‌ای را ثبت کنید.

نمایشگر این گوشی نیز از جنس IPS LCD است. رزولوشن FHD به همراه روشنایی بالا نقطه قوت دیگری برای گوشی ردمی ۹ تی است و شما می‌توانید آن را با قیمت حدودی ۵ میلیون تومان در بازار فروشندگان معتبر بیابید.

4.گوشی سامسونگ گلکسی A۵۲

گوشی-گلکسی

مدل گلکسی A۵۱ که نسل قبلی A۵۲ به حساب می‌آید، اگرچه با تفاوت قیمتی حدودی یک میلیون تومان، بیشتر از ۷ میلیون است، اما توانسته فروش فوق‌العاده‌ای در بازارهای جهانی تجربه کند. گوشی گلکسی A۵۲ به نسبت نسل قبلی خود از بروز رسانی‌های متعددی از جمله نمایشگری سریع‌تر با نرخ بروز رسانی ۹۰ هرتزی و طراحی ظاهری زیبایی برخوردار است.

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری با قابلیت پشتیبانی از شارژر ۲۵ واتی، اسپیکر دوگانه استریو و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی نیز دیگر بروز رسانی‌های انجام شده در a۵۲ است. همچنین A۵۲ گواهینامه IP۶۷ را نیز برای مقابله با آب و گرد خاک دریافت کرده است و در بخش قابلیت‌های سخت افزاری امکان استفاده ا دو نسخه ۴G و ۵G را دارد. این سری، از انواع موفق گوشی‌های سامسونگ است و علاوه بر قابلیت‌های سخت‌افزاری، همانطور که گفته شد با ظاهر زیبا هم شما را قانع خواهد کرد.

نکته آخر

گوشی‌هایی که به شما در این نوشته ارائه شد، تنها بخشی از مدل‌های محبوبی هستند که شما می‌توانید با قیمت معقول و به صرفه آنها را خریداری کنید. اما به یاد داشته باشید که مهم است ترفندهای دیگری را نیز یاد بگیرید تا کارایی این تلفن‌ها را بیشتر کنید، عمر باتری را بالاتر ببرید و عکس‌های زیباتری به ثبت برسانید و البته تا جایی که می‌توانید از سفر کردن در دنیای هیجان‌انگیز گیم‌ها، لذت ببرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر