|
کدخبر: 269511 رویا رئیسی

مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ آیکو در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛؛

کمک سامانه‌های الگوریتمی به بازارهای مالی ایران

پویان فر؛ مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ آیکو گفت: در زمینه سبدگردانی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تولید و توسعه نرم‌افزارهای ریسک عملیاتی و بانکی و سامانه‌های الگوریتمی فعالیت داریم.

اقتصاد کمک سامانه‌های الگوریتمی به بازارهای مالی ایران

نمایشگاه «بورس، بانک و بیمه» بزرگ‌ترین رویداد مالی کشورمان است که هر ساله، با حضور شرکت‌‌ها، مشارکت گسترده فعالان و متخصصان بازار مالی، پول و سرمایه برگزار می‌شود. در نمایشگاه امسال شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری محور نیز حضور داشتند. البته این نمایشگاه در حالی آغاز به کار کرد که هیچ یک از مقامات مسئول این نهادها (به جز قائم‌مقام بیمه مرکزی) حاضر به حضور نشدند. حداقل ۳ سالن از نمایشگاه بین‌المللی تهران به شرکت‌های خصوصی و دولتی اختصاص یافت اما هیچ یک از مسئولان و مقامات بیمه‌ای، بانکی و بورسی در افتتاحیه و برای بازدید در نمایشگاه حضور پیدا نکردند. در ادامه همراه ما باشید تا با یکی از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه آشنا شویم.

سحر پویان فر؛ مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ آیکو در گفتگو با گسترش نیوز گفت: مجموعه هلدینگ آیکو از سال ۱۳۸۹ مجوز خود را تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد مالی آغاز کرد. زمینه اصلی همان طور که از اسمش مشخص است، مشاور سرمایه‌گذاری است. در زمینه سبدگردانی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تولید و توسعه نرم‌افزارهای ریسک عملیاتی و بانکی و سامانه‌های الگوریتمی فعالیت داریم.

پویانفر

پویان فر اظهار کرد: در حال حاضر ۴ شرکت زیرمجموعه داریم که ۲ مجموعه در حوزه تولید و توسعه نرم‌افزارها هستند و ۲ مجموعه دیگر هم پیرامون سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و .... است. صندوق‌های سرمایه گزاری که مدیریتش را بر عهده داریم، شامل صندوق‌های بازارگردانی، نیکوکاری از نوع مختلط و با درآمد ثابت است. به دنبال صندوق‌های جسورانه نیز هستیم که بعد از اخذ مجوز پذیره‌نویسی شروع به کار خواهد کرد. سیستم‌های الگوریتمی ما پیرامون الگوریتم بازار گردانی یا معامله بر خط است.

وی افزود: در خصوص تأمین مالی نیز فعالیت‌هایی مثل انتشار اوراق برای شرکت‌های پرشیا خودرو را در مجموعه آیکو داریم. بازسازی اقامت گاه سنتی در یزد، سرمایه‌گذاری در معدن سیلیس کرمان هم از برنامه‌هایی است که هلدینگ آیکو در حال انجام است و سرمایه گذاری برای این برنامه‌ها شده است.

مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ آیکو گفت: زمینه اصلی هلدینگ آیکو در بحث مشاوره سرمایه‌گذاری و پردازش اطلاعات است.  عرضه و پذیرش، انتشار اوراق و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و سبد گردانی است.

لازم به ذکر است که چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از ۲ تا ۵ مردادماه در تهران آغاز به کار کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها