|
کدخبر: 268972

تیر خلاص ایلان ماسک به بیت کوین / وضعیت بازار وحشتناک شد

غافلگیری تازه ایلان ماسک؛ تسلا ۷۵ درصد از سهام بیت‌کوین خود را فروخت.

اقتصاد تیر خلاص ایلان ماسک به بیت کوین / وضعیت بازار وحشتناک شد

گزارش درآمد شرکت تسلا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از سهام بیت‌کوین این شرکت به ارزش تقریبا ۹۳۶ میلیون دلار فروخته شده است.

گزارش درآمد شرکت تسلا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از سهام بیت‌کوین این شرکت به ارزش تقریبا ۹۳۶ میلیون دلار فروخته شده است.

بنابر اعلام تسلا، بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی که ایلان ماسک موسس آن است، اختلال در بازار بیت‌کوین «تاثیر منفی» بر سودآوری این شرکت در سه ماهه دوم امسال داشته است.

سودآوری تسلا در سه‌ماهه نخست سال حدود ۳.۳ میلیارد دلار برآورد شده، در حالی‌که این رقم در سه‌ماهه بعدی به ۲.۳ میلیارد دلار رسیده است.

بازار رمزارزها بلافاصله به انتشار این خبر واکنش نشان داد و تحولات تازه‌ای را ثبت کرد.

بهای هر واحد بیت‌کوین که روز چهارشنبه (۲۹ تیر) به بیش از ۲۴ هزار دلار رسیده بود، فورا در پی تعطیلی بازارها روندی نزولی را در پیش گرفت و در روز پنج‌شنبه قیمت هر بیت‌کوین به کمتر از ۲۳ هزار دلار رسید.

گزارش‌ها حاکی است اتریوم، دومین ارز دیجیتال ارزشمند در بازارهای جهانی نیز در ساعات گذشته پس از انتشار خبرهای مربوط به گزارش درآمد تسلا، «سه درصد» افت قیمت داشته است.

از ابتدای اردیبهشت تاکنون ارزش بیت‌کوین به نصف رسیده است. اواخر سال گذشته میلادی هر بیت‌کوین بالای ۵۰ هزار دلار ارزش داشت و حتی در روزهایی از سال ۲۰۲۱ به بالای ۶۸ هزار دلار نیز رسیده بود.

تورم بالای جهانی، سقوط ارزش سهام، افزایش نرخ بهره بانکی در بسیاری از کشورها و خصوصا اعمال محدودیت برخی کشورها مانند چین بر رمزارزها، باعث سقوط ارزش آنها شده است.

ارزش بازار رمزارزها از سه تریلیون دلار در نوامبر سال گذشته به زیر یک تریلیون دلار در حال حاضر رسیده است.

درپی این رویدادها، شماری از شرکت‌های فعال در بازار رمز ارز اعلام کرده‌اند که بخشی از کارمندان خود را اخراج می‌کنند و تعدادی از شرکت‌ها هم خرید و فروش رمز ارز را متوقف کرده‌اند.

 

 

منبع: انتخاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها