|
کدخبر: 268734

هشدار FBI درباره وضعیت تازه رمزارزها

سازمان FBI در مورد برنامه های رمزارزی جعلی هشدار عمومی صادر کرد.

اداره تحقیقات فدرال (FBI) هشداری عمومی در مورد برنامه های رمزارزی تقلبی صادر کرده است که تاکنون ۴۲.۷ میلیون دلار از سرمایه گذاران آمریکایی کلاهبرداری کرده است.

بر اساس توصیه‌ای که در ۱۸ جولای(۲۷ تیر) توسط آژانس اطلاعات و اوراق بهادار منتشر شد، مجرمان سایبری اپلیکیشن‌هایی را با استفاده از آرم‌های مشابه و شناسایی اطلاعات شرکت‌های رمزارزی قانونی برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌اند. FBI خاطرنشان کرد که ۲۴۴ نفر قبلاً قربانی این برنامه های جعلی شده اند.

یک مورد شاهد بود که مجرمان سایبری قربانیان را متقاعد کردند تا اپلیکیشنی را دانلود کنند که از همان لوگوی یک موسسه مالی واقعی در ایالات متحده استفاده می‌کرد و آنها را تشویق می‌کرد تا ارزهای دیجیتال را به کیف پول‌هایی که ظاهراً مرتبط با حساب‌هایشان است واریز کنند.

زمانی که قربانیان تلاش می‌کردند از برنامه خارج شوند، از آنها خواسته می‌شد که مالیات بر برداشت‌هایشان بپردازند. با این حال، این فقط یک ترفند برای تقسیم وجوه بیشتر از قربانیان بود، زیرا حتی اگر آنها این پرداخت ها را انجام می دادند، برداشت ها همچنان در دسترس نبودند.

FBI گفت که حدود ۳.۷ میلیون دلار از ۲۸ قربانی بین دسامبر ۲۰۲۱ تا می ۲۰۲۲(دی ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱) کلاهبرداری شده است.

عملیات مشابه دیگری شاهد بود که مجرمان سایبری تحت نام شرکت «YiBit» فعالیت می‌کردند و با استفاده از روشی مشابه فریب، حداقل از چهار قربانی به ارزش ۵.۵ میلیون دلار بین اکتبر ۲۰۲۱ تا می ۲۰۲۲(مهر ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱) کلاهبرداری کردند.

سومین مورد مربوط به مجرمانی بود که در نوامبر ۲۰۲۱(آبان ۱۴۰۰) تحت نام “Supay” فعالیت می کردند که مردم را تشویق به واریز رمزارز میکردند.

هشدارها در مورد برنامه های تقلبی در توییتر کریپتو نیز منتشر شده است.

یکی از کاربران گفت یکی از دوستانش اخیرا قربانی کلاهبرداری شده است که در سرویس پیام رسان آنلاین واتس اپ شروع شده بود که قربانی را تشویق می کرد یک برنامه رمزارزی جعلی را دانلود کند و وجوه را در کیف پول برنامه بارگیری کند. یک هفته بعد، آن اپلیکیشن کریپتو ناپدید شد.

کاربر دیگری می‌گوید قربانی یک برنامه جعلی کیف پول رمزارزی Ledger Live به نام «Ledger Live Plus» در فروشگاه اپلیکیشن مایکروسافت شده‌اند. کاربر ادعا می کند که برنامه تقلبی ۲۰۰۰۰ دلار از او سرقت کرده است.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها