|
کدخبر: 268785

شیمیایی‌ها در صدر توجه سهامداران

در جریان معاملات امروز، ۲۸ تیرماه، شاخص هم‌وزن با ۷۵۵ واحد کاهش به رقم ۴۰۱ هزار و ۶۷۸ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۸۸۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید.

در جریان چهارمین روز کاری هفته، بیش از ۳ میلیارد و ۵۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۶۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۲۷۳ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۳ هزار و ۲۲۵ واحدی را تجربه کردند.

گروه شیمیایی در جریان معاملات امروز با ۲۵ هزار و ۸۲۳ معامله به ارزش یک هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۲۰ هزار و ۶۲۱ معامله به ارزش یک هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۲ هزار و ۹۶۸ معامله به ارزش ۹۴۰ میلیارد ریال، گروه سیمان با ۱۵ هزار و ۵۵۷ معامله به ارزش ۸۴۷ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۸ هزار و ۹۸۹ معامله به ارزش ۸۱۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۶۴۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۵۱ واحد، بانک خاورمیانه با ۱۶۰ واحد، شرکت نفت سپاهان با ۱۵۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۱۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۷۸ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۸۰۱ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۶۸۱ واحد، شرکت گروه مپنا با ۱۶۴ واحد و گروه دارویی برکت با ۱۳۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۲۸ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱.۸ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۶۱۹ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از یک میلیارد و ۳۷۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۹.۸۱ واحد، شرکت صنعتی و معدنی مینو با ۶.۶۶ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۴.۷ واحد، بیمه سامان با ۴.۳ واحد و شرکت بهمن دیزل با ۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۱۱ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۷.۵۹ واحد، شرکت پخش البرز با ۲.۷۷ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۲.۵ واحد و شرکت توزیع داروپخش با ۲.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: سنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها