|
کدخبر: 268593

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر (USDT) یک استیبل کوین محبوب است که علاقه‌مندان به کریپتو سال‌ها از آن برای معاملات ارزهای دیجیتال خود استفاده کرده‌اند.USDT  به دلار آمریکا متصل است و از نظر تئوری تحت تأثیر نوسانات بازار قرار نمی‌گیرد و می‌تواند به شدت بر ارزش‌گذاری سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین تأثیر بگذارد.

تتر یک استیبل کوین است. هدف تتر ارائه یک دارایی دیجیتال "ایمن" است که ارزش‌گذاری ثابتی را حفظ می‌کند. این همان چیزی است که USDC را به یک استیبل کوین تبدیل می‌کند؛ چرا که ارزش و قیمت تتر به قیمت دلار آمریکا مرتبط است.

تتر چیست

تتر چگونه کار می ‌کند؟

هنگامی که یک کاربر ارز فیات را به ذخیره تتر واریز می‌کند و فیات را برای خرید USDT می‌فروشد، تتر مبلغ دیجیتال مربوطه را به صورت توکن صادر می‌کند. سپس USDT  می‌تواند منتقل، ذخیره یا مبادله شود.

اگر کاربر 100 دلار را برای خرید ارز تتر واریز کند، با رعایت برابری قیمت تتر به نسبت 1 به 1 با دلار، 100 توکن تتر دریافت خواهد کرد. هنگامی که کاربران توکن­ها را برای ارز فیات بازخرید می­کنند، سکه­های تتر از بین می­روند و از گردش خارج می­شوند.

تتر مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال در بلاک­چین پایه­ گذاری شده است. توکن‌های تتر در بلاک‌چین‌های مختلف، مانند نمونه اصلی با Omni در پلتفرم بیت‌کوین و همچنین Liquid، علاوه بر اتریوم (ETH) و TRON (TRX)  در میان سایر موارد وجود دارد.

قیمت ارز دیجیتال تتر

تتر مانند بیت کوین، یک ارز دیجیتال است. در واقع، تتر سومین سکه دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار به حساب می‌آید، اما با بیت کوین و سایر ارزهای مجازی بسیار متفاوت است.

تتر به عنوان یک استیبل کوین شناخته می­شود. استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، تحت تاثیر نوسانات قرار نمی‌گیرند و به دارایی‌های دنیای واقعی(به عنوان مثال دلار آمریکا) برای حفظ یک ارزش ثابت گره خورده­اند. برای درک بهتر، بیت کوین در ماه آوریل به بالاترین حد خود یعنی نزدیک به 65000 دلار رسید و از آن زمان ارزش آن تقریباً به نصف کاهش پیدا کرده است.

قیمت ارز دیجیتال تتر

تتر به نحوی طراحی و برنامه ریزی شده که به دلار وابسته باشد. در حالی که ارزش سایر ارزهای دیجیتال مثلا قیمت بیت کوین اغلب در نوسان است، قیمت تتر معمولاً معادل 1 دلار است. اگرچه همیشه اینطور نبوده و نوسانات در ارزش تتر سرمایه‌گذاران را در گذشته ترسانده است، اما در بیشتر اوقات تحت تاثیر نوسانات قرار نمی‌گیرد.

معامله گران کریپتو اغلب از تتر برای خرید ارزهای رمزنگاری شده به عنوان جایگزینی برای دلار استفاده می‌کنند. این اساساً راهی را برای آنها فراهم می­کند تا در زمان نوسانات شدید در بازار کریپتو، کمتر نگران دارایی‌های خود باشند.

نحوه خرید ارز دیجیتال تتر

تتر یک سکه منحصر به ­فرد است که روی چندین بلاک­چین پایه­گذاری شده است. این موضوع در حال حاضر شامل بیت کوین (از طریق Omni) اتریوم، ترون،EOS، Liquid، Algorand، SLP  و Solana می‌شود.

اگر تتر را در کیف پول ذخیره می‌کنید، مطمئن شوید که یک کیف پول سازگار به کار برده‌اید. برای مثال نمی‌توانید ERC-20 USDT  را به کیف پول Algorand منتقل کنید.

ساده­ ترین راه برای اکثر مردم برای به دست آوردن تتر از طریق صرافی است که USDT را پشتیبانی می­کند. به‌عنوان یک استیبل کوین محبوب، می‌توانید تتر را در اکثر صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال پیدا کنید. فقط بیش از یک دلار به ازای قیمت تتر، به اضافه کارمزد شبکه و مبادله پرداخت نکنید؛ در غیر این صورت احتمالاً معامله بدی خواهید داشت.

کیف پول برای ذخیره تتر

از آنجایی که تتر با چندین بلاک­چین کار می­کند و به طور گسترده مورد استفاده قرار می­گیرد، شما گزینه­های زیادی برای ذخیره کردن تتر دارید که شامل نرم افزار، سخت افزار و کیف پول می­شود. اگر می­خواهید دسترسی سریع برای خرید و فروش داشته باشید، مهم است که تتر خود را در کیف پولی که به یک صرافی متصل است نگه دارید. برای ذخیره­سازی طولانی مدت، هر کیف پول رمزنگاری امن می­تواند دارایی ­های شما را ایمن نگه دارد.

چه چیزی تتر (USDT) را منحصر به فرد کرده است؟

ویژگی منحصربه ­فرد تتر این است که شرکت تتر تضمین می­کند که ارزش آن با دلار آمریکا ثابت بماند. هر زمان که تتر توکن جدیدی صادر می­کند، برای اطمینان از پشتیبانی کامل آن توسط معادل­های نقدی، همان مقدار دلار را به ذخیره خود اختصاص می­دهد. برخلاف دیگر ارزهای رمزپایه که افزایش و افت شدید قیمت را تجربه می‌کنند، این امر از بالا یا پایین رفتن قیمت ارز دیجیتال تتر در برابر نوسانات محافظت می‌کند.

همین موضوع USDT را به گزینه­ای امن برای معامله­گران ارزهای دیجیتال در دوره­های نوسانات بالا تبدیل می­کند. علاوه بر این، USDT انجام تراکنش‌های معادل دلار آمریکا را در کشورها، مناطق و قاره‌ها از طریق بلاک­چین آسان می‌کند. نیاز به وابستگی به واسطه­های گران قیمت و کند مانند موسسات مالی و بانک­ها را از بین می­برد.

چند سکه تتر (USDT) در گردش است؟

تتر برنامه ­های خود را برای صدور قبل از زمان فاش نمی­کند. با این حال، این شرکت گزارش­های شفاف سازی روزانه را با ذکر بدهی­ها و ذخایر دارایی خود ارائه می­دهد. بر اساس گزارش تتر، تا سپتامبر 2020، 14.4 میلیارد توکن USDT در گردش بود که توسط 14.6 میلیارد دارایی پشتیبانی می­شد. این نکته مهم بوده که قیمت تتر کماکان برابر با قیمت دلار است.

آیا نگه داشتن تتر ایمن است؟

در حال حاضر، تتر بزرگ­ترین استیبل کوین در بازار است که رقیب اصلی ندارد. در مقایسه با سایر ارزهای رمزپایه که استیبل کوین نیستند، بسیار پایدار به حساب می‌آید و به عنوان سومین دارایی بزرگ رمزنگاری رتبه­بندی می‌شود. نکته اصلی این است که قیمت تترUSDT) ) در مرز 1 USD بوده است و تیم مدیریت کننده این ارز دیجیتال قصد دارد این حد را حفظ کند؛ بنابراین تتر به عنوان یک ابزار بسیار مفید برای معامله گران و سرمایه گذاران عمل می کند.

پس از هفت سال موفقیت مداوم، هنوز هیچ نشانه­ای از توقف ندارد. در حال حاضر، در فضای رمزنگاری، تتر آنقدر قدرتمند عمل کرده که محال است شکست بخورد!

تاثیر دلار بر قیمت تتر

تتر یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک­چین است. ارزهای دیجیتال تتر موجود توسط معادل ارزهای فیات دلار آمریکا پشتیبانی شده که در یک حساب بانکی خاص نگهداری می‌شوند.

توکن­های بومی شبکه تتر با نماد USDT شناخته می‌شوند و ارزشی برابر با 1 دلار آمریکا دارند. به عبارت ساده، قیمت ارز دیجیتال تتر همیشه در 1 دلار ثابت است. به همین دلیل تتر یک استیبل کوین به شمار می‌رود. استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است که هدف آن ثابت نگه داشتن ارزش آن بر اساس ارزهای فیات است.

منبع : مقاله تتر چیست سایت بیتمینو

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها