|
کدخبر: 268135

وام خرید تبلت اجرایی شد؟ / فروش لپ تاپ لیزینگی می شود

فروش لپ تاپ در حالی نصف شده است که رئیس اتحادیه فناوران رایانه برای افزایش قدرت خرید پیشنهاد داد که حاکمیت برای نجات بنگاه‌های صنفی و جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های صنفی بودجه‌های خاص و ارزان قیمت را در طرح‌ لیزینگ یا اقساط به مردم اختصاص دهد.

با توجه به گرانی‌ها و کاهش قدرت خرید فروش لپ تاپ نصف شد. در سال‌های اخیر اتحادیه فناوران رایانه تهران برای افزایش قدرت خرید مردم طرح لیزینگ اقلام آی تی از جمله لپ تاپ و تبلت را مطرح کرد اما ماجرای لیزینگ لپ تاپ به کدام سمت کشیده شد؟

در همین زمینه رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: فروش لپ تاپ به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید نصف شده است. در سال‌های اخیر ماجرای طرح لیزینگ فروش اقلام آی تی از جمله لپ تاپ مطرح بود. حتی اتحادیه برای اجرای این طرح با بانک‌ها وارد مذاکره شد اما درصد سود پیشنهادی بانک‌ها سالیانه ۳۰ درصد بود که این میزان درصد هیچ توجیهی برای مصرف‌کننده نداشت.

محمدرضا فرجی تهرانی توضیح داد: هر چند قدرت خرید مردم کاهش قابل توجهی داشته است اما با راه اندازی طرح لیزینگ و دریافت سودهای هنگفت نباید انتظار داشته باشیم که متقاضیان از این طرح استقبال کنند. چنانچه قرار باشد بانک‌ها در طرح فروش لیزینگ لپ تاپ و تبلت از مردم سودهای نامتعارفی دریافت کنند این طرح در نهایت با شکست مواجه می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، در طرح لیزینگ نباید متقاضیان را به گمراهی بکشانیم. بنابراین یکی از راهکارها این است که حاکمیت با بانک‌ها رایزنی کند و برای افزایش قدرت خرید بودجه‌ خاصی را به دانشجویان، دانش آموزان و متقاضیان واقعی اختصاص دهد.

او ادامه داد: با توجه به شعار سال و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان یکی از بهترین مظاهر و موثرترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است حاکمیت باید در راستای میزان سود بانکی با بانک‌های عامل مذاکرات جدی داشته باشد تا روند تعطیلی فعالیت‌ها متوقف شود.

فرجی تهرانی گفت: آی تی مهمترین حوزه زیرساختی در بخش دانش بنیان‌ و توسعه کسب و کارهای آنلاین در جهان است. بنابراین ما معتقدیم برای اینکه دانشجویان و متقاضیان توان خرید لپ تاپ داشته باشند پیشنهاد می‌دهیم بانک‌ها در این طرح ۱۰ درصد سود لحاظ کنند تا در نهایت منجر به استقبال مردم شود.

در سال ۹۹ قرار بود فروش لپ‌تاپ تا پایان سال ۱۴۰۰ اقساط یا لیزینگی ‌شود. رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفته بود: به دنبال افزایش قیمت لپ‌تاپ و تبلت اتحادیه فناوران رایانه در نظر دارد شرکت‌ها یا فروشگاه‌های رایانه‌ای را به یک یا چند بانک جهت فروش لیزینگی لپ‌تاپ معرفی کند.

 

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر