|
کدخبر: 267794

شیبا رقیب اصلی دوج کوین شد

شیبا در دو ماه گذشته در برابر رقیب اصلی خود دوج کوین قوی‌تر عمل کرده که بخشی از آن، به دلیل رویدادهای توکن‌سوزی و اخبار خوب این پروژه بوده است که نویدبخش افزایش کاربرد آن می‌باشد.

به گزارش سایت کوین تلگراف، به طور جزئی، جفت ارز شیبا به دوج کوین پس از جهش از کف تاریخی ۰.۰۰۰۱۱۲۰ در ۱۲ می، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت. توکن‌سوزی، منطقی‌ترین توضیح پشت افزایش قیمت اخیر شیبا نسبت به دوج کوین است.

طبق پورتال ردیابی داده ShibBurn.com، شبکه شیبا بیش از ۴۱۰ تریلیون توکن خود را (حدود ۴.۵ میلیارد دلار به قیمت ۸ جولای) سوزانده است. در نتیجه، زیان شیبا در برابر دلار آمریکا از ۱۲ مه حدود ۷.۵٪ در مقابل ضرر ۱۷.۵ درصدی دوج کوین در همان دوره است.

شیبا در ابتدا با این وعده راه‌اندازی شد که این رمزارز، نسخه بهتری نسبت به دوج کوین خواهد بود. این پروژه با ارائه برخی برنامه‌های کاربردی بالقوه، مانند قراردادهای هوشمند و یک صرافی غیرمتمرکز انحصاری به نام ShibaSwap که به کاربران امکان می‌دهد شیبا را استیک کنند، بر سر زبان‌ها افتاد.

در ۶ ژوئیه، شیتوشی کوساما، توسعه‌دهنده شیبا اینو، با اعلام خبر راه‌اندازی یک استیبل کوین الگوریتمی به نام SHI، همراه با یک توکن پاداش به نام TREAT و یک بازی کارتی کلکسیونی در متاورس، طرفداران خود را غافلگیر کرد.

از سوی دیگر، دوج کوین، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، را دارد که قبلاً پرداخت‌های دوج کوینی را در فروشگاه‌های کالای آنلاین این شرکت‌ها فعال کرده است و با ایده انجام همین کار در توییتر، از این رمزارز حمایت می‌کند.

اوایل این هفته، شرکت Boring Musk، یکی دیگر از شرکت‌های ماسک نیز پرداخت دوج کوین را برای سیستم حمل و نقل لاس وگاس خود با نام Loop فعال کرد.

رشد مداوم شیبا در برابر دوج کوین به دلیل تشکیل یک الگوی نزولی کلاسیک در معرض خطر توقف است. لازم به ذکر است که این جفت ارز در داخل یک الگوی کنج صعودی، که توسط دو خط روند صعودی و همگرا تعریف شده است، در نوسان است. کنج‌های صعودی معمولاً پس از شکسته شدن قیمت به زیر خطوط روند پایین‌تر، همراه با افزایش حجم معاملات عمل می‌کنند.

در تئوری، این شکست می‌تواند قیمت را به سطحی کاهش دهد که طول آن برابر با حداکثر فاصله بین خطوط روند بالایی و پایینی کنج باشد.

در نتیجه، بسته به نقطه شکست الگو، امکان نزول قیمت این جفت ارز به محدوده ۰.۰۰۰۱۲۳۳-۰.۰۰۰۱۳۴۸ وجود دارد که به معنی کاهش ۱۵% تا ۲۰% نسبت به سطوح فعلی است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها