|
کدخبر: 267295

سود کم خرده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات

رئیس اتحادیه خرازی فروشان و وابسته تهران گفت: از آنجائی که سود خرده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات با در نظر گرفتن ضایعات آن و خواب محصول در قفسه مغازه‌ها در مقایسه با سایر کالاها کمتر می‌باشد و مبنای محاسبه مالیات، تراکنش‌های ثبت شده در دستگاه کارتخوان لحاظ گردیده؛ لذا خرده فروشان این محصولات مالیات سنگینی را متحمل می‌شوند.

اقتصاد  سود کم خرده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات

علیرضا مهران‎پور، رئیس اتحادیه خرازی فروشان و وابسته تهران در ارتباط با اعتراض تعدادی از اعضای تحت پوشش اتحادیه در رسته خرده فروشی کالای آرایشی، بهداشتی و عطریات نسبت به مالیات عملکرد سال ۱۳۹۹و ۱۴۰۰ بیان کرد: با عدم تخصیص ارز و افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر نرخ لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات اصل بشدت سیر صعودی داشته و در مقابل به دلیل بازار رقابتی سنگین عمده فروشان بازار، سود حاصل از خرده فروشی این محصولات به دلیل محاسبه سود بر مبنای فروش تکی و عددی، نه درصدی از فروش( حدود ۲ ال ۳ درصد) بسیار پایین می‌باشد.

وی ادامه داد: از آنجائی که سود خرده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات با در نظر گرفتن ضایعات آن و خواب محصول در قفسه مغازه‌ها در مقایسه با سایر کالاها کمتر می‌باشد و مبنای محاسبه مالیات، تراکنش‌های ثبت شده در دستگاه کارتخوان لحاظ گردیده است. عمده فروشان عمدتا معاملات خود را با استفاده از سایر ابزارهای پرداختی چون چک و به طور مدت دار انجام داده و این امر باعث عدم محاسبه دقیق سود حاصله از فروش آنان می‌گردد. درحالی که خرده فروشان این محصولات را اجبارا با استفاده از دستگاه پوز به فروش می‌رسانند و در نهایت در محاسبه مالیات سالانه با دریافت سود کم مالیات‌های سنگینی را متحمل میشوند.

مهران‎‎پور با اشاره به وضعیت رکودی بازار این رسته در دوران کرونا اظهارکرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی صنوف به دستور ستاد مبارزه با کرونا و تورم همراه با رکود، کسبه دچار ضرر و زیان شدید گردیده‌اند. که جا دارد سازمان‌های ذیربط با توجه به این امر زمینه جبران خسارات این قشر را فراهم نماید.

رئیس اتحادیه خرازی فروشان و وابسته تهران با تاکید بر کاهش تقاضا برای خرید این محصولات گفت: بنا بر شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید جامعه، تقاضا برای محصولات آرایشی و بهداشتی و عطریات در جامعه کم شده است؛ لذا ضرایب خرده فروشی کالاهای آرایشی، بهداشتی و عطریات با توجه به افزایش مالیات‌ها نیاز به بازنگری مجدد دارد.

مهران‎پور در پایان تصریح کرد: از مسئولان ذیربط سازمان امور مالیاتی خواهشمند است با توجه به موارد ذکر شده و جهت رفاه حال کسبه محترم بازار رسته خرده فروشان کالای آرایشی، بهداشتی و عطریات و با بررسی موضوع، نسبت به تجدیدنظر و تعدیل در نرخ مالیات و مساعدت با کسبه و همچنین در صورت امکان حذف موقتی مبنای محاسبه نرخ مالیات براساس دستگاه پوز فروشگاهی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

منبع: اتاق اصناف

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها