|
کدخبر: 266441 نسترن فراهانی

رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با گسترش نیوز:

پرونده برجام بسته نشده است/ تمام اقدامات ما زیر نظر آژانس انجام می‌شود

اسلامی: مذاکرات بسته نشده و ادامه دارد، برجام بر سر جای خود باقی است و مذاکرات داد و ستد دارد، نمی توانیم بگوییم به دلیل اتفاقات اخیر پرونده بسته شده و احیای برجام ناممکن است چراکه مذاکرات به بهترین شیوه همچنان ادامه دارد.

اقتصاد پرونده برجام بسته نشده است/ تمام اقدامات ما زیر نظر آژانس انجام می‌شود

مذاکرات  بر سر احیای برجام که از آذرماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود در اسفندماه ۱۴۰۰ متوقف شد. در تمام این مدت هم رایزنی‌ها میان مقامات ایرانی و اتحادیه اروپا و امریکا به طور تلفنی، تبادل پیام  و با واسطه ادامه داشته است. با این حال توقف مذاکرات مستقیم در وین احیای برجام را از نقطه هدف کمی دور کرد این در حالی است که مسئولان تیم دیپلماسی در ایران همچنان اعتقاد دارند آمریکا باید بر سر مذاکره بازگردد و مذاکرات منطقی باید دو طرفه ادامه پیدا کند. در همین رابطه «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی با گسترش نیوز به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید.

پرونده برجام به هیچ عنوان بسته نشده است

محمد اسلامی در رابطه با ادامه مذاکرات برجامی و گمانه زنی ها در رابطه باپایان برجام گفت: مذاکرات بسته نشده و ادامه دارد، برجام بر سر جای خود باقی است و مذاکرات داد و ستد دارد، نمی توانیم بگوییم به دلیل اتفاقات اخیر پرونده بسته شده و احیای برجام ناممکن است چراکه مذاکرات به بهترین شیوه همچنان ادامه دارد و تیم دیپلماسی مشغول است.

وی افزود: نباید از یادمان برود که مذاکره داد و ستد دارد؛ برجام یک سند جامع است و دو سمت دارد که هر سوی آن باید متوازن باشد. توازن باید در مذاکرات توسط هر دو طرف رعایت شود نه اینکه فقط از ایران توقع داشته باشند.

طبق نظر آژانس بین المللی اتمی پیش می رویم

وی در رابطه با جمع کردن دوربین های مداربسته اتمی توسط ایران و محدود کردن دسترسی آژانس اظهار کرد: بحث جمع کردن دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای، مربوط به مذاکرات برجامی است و مذاکرات هم منطق خاص خودش را دارد. با این حال تمام اقدامات ما زیر نظر آژانس است و امروز هم طبق همان پیش می رویم، بقیه موارد حاشیه است.

اسلامی در پایان گفت: در حال حاضر منطق مذاکرات سند برجام است؛ سند برجام هم همان توافق ایران۱+۵ است. آنها تعهداتی داشتند، ما هم تعهداتی داشتیم و این نمی‌تواند یک‌ طرفه باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها