|
کدخبر: 266314 رویا رئیسی

یک تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز؛

این رمزارز نقطه سیاه بازار است

یک مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی گفت: خروج مردم از بازار رمزارزها زمانی انجام می‌شود که بازار جایگزینی وجود داشته باشد. یکی از بازارهای جایگزین بورس است اما حال و روز خوبی ندارد. خیلی از سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها در ایران ضررهای زیادی را تجربه کردند و فروش ارز از سوی آنها خیلی کار ارزشمندی نیست. خیلی از سرمایه‌گذاران ایرانی نیز در زمان خوب دارایی خود را نقد کردند. ارزش معاملات صرافی‌های ایرانی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها خروج عجیب و غریب ندارند.

اقتصاد  این رمزارز نقطه سیاه بازار است

بازار رمزارزها در همه دنیا سرمایه‌گذاران را شوکه کرد. در ایران شرایط متفاوت است و متأسفانه مردم چاره‌ای جز پذیرش بازارهای نزولی ندارند. حتی بازار جایگزین خوبی نیز به جای کریپتوکارنسی وجود ندارد. خیلی‌ها مدعی هستند که مردم ایران دیگر جذب بازار رمزارزها نمی‌شوند اما روند سرمایه‌گذاری شرایط دیگری را نشان می‌دهد. پیرامون این موضوع حسین مرید سادات؛ مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: یکی از مشکلات بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر شرایط حاکم بر اقتصاد کلان کشورها است. به واسطه جنگ روسیه و اوکراین کلیه مؤلفه‌های اقتصادی بر هم ریخت. در کانادا، امریکا و آلمان تورمی عجیب و غریب را شاهد بودیم. بعضی از کشورها برای مدیریت شرایط اقتصادی مجبور شدند، نرخ بهره اوراق قرضه را بالا ببرند. این روند بازار را برهم زد. تأثیر بازار جهانی را به سرعت بر بازار ارزهای دیجیتال شاهد بودیم. در نتیجه اولین مؤلفه که منجر به نزول بازار شد، وضعیت اقتصاد جهانی است.

مریدسادات

مرید سادات اظهار کرد: مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در بازار رمزارزها فدرال رزرو امریکا است. خیلی از رمزارزها بیش از ۹۲ درصد سقوط کردند. تعدادی از رمزارزها به واسطه دلایل فاندامنتال ریزش کمتری را تجربه کردند. البته تعدادی از رمزارزها فاندامنتال قوی دارند اما دچار مشکل شدند. شبکه ترون و سولانا در سال گذشته عملکرد خوبی داشتند اما در این بازار با مشکل مواجه شدند. شبکه سولانا در سال ۲۰۲۱ کلاً ۳ بار قطعی داشت. در وضعیت اخیر بیش از ۲۰۰ بار قطع شد.

پادشاه رمزارزها شرایط خوبی دارد

وی افزود: قطعی شبکه‌ها یک عامل تأثیرگذار بر روند بازار است. بیت کوین نسبتاً اصلاح کمتری را متحمل شد. باید بپذیریم که بیت کوین پادشاه بازار است. بسیاری از شت کوین‌ها و میم کوین ها به قیمت صفر هم رسیدند. در این شرایطِ بهتر ارزهایی با فاندامنتال خوب خریداری کنید. شاید بعضی از ارزهای دیجیتال به صورت کلی خوب باشند اما الان از نظر فاندامنتال، شبکه، استیبل کوین‌های الگوریتمی مشکل دارند. ترون در حال حاضر همین وضعیت را دارد.

این تحلیلگر بازارهای مالی تأکید کرد: در شرایط اصلاحی بازار ارزهای دیجیتال، رمزارزهایی که فاندامنتال قوی دارند؛ بهتر عمل کرده‌اند. خیلی از سرمایه‌گذاران از این ارزها حمایت کردند. شت کوین‌ها و پروژه‌های متاورسی که به عنوان نوزاد ۶ ماهه در بازار نوجوان کریپتوکارنسی فعال هستند، اصلاحات بیشتری داشتند. باید ببینیم بازار در نهایت می‌تواند یک کف جدید شناسایی کند یا خیر؟ بازار رمزارزها از ۳ تریلیون دلار به زیر یک تریلیون دلار رسیده است. بازار دو سوم ارزش خود را از دست داده است.

چند توصیه به سرمایه‌گذاران بازار کریپتوکارنسی

مرید سادات خاطرنشان کرد: به خریداران توصیه می‌کنم، به بازار فرصت بدهند تا بعد از ریزش کف جدید را شناسایی کند. بازار شبیه یک چاقوی بران است که از بالا به پایین می‌افتد. کسی جرئت نمی‌کند دستش را زیر این چاقو قرار دهد. باید چاقو به زمین بخورد تا با کف قیمت جدید تصمیم‌گیری شود. بعد از شکست ناحیه شکست قیمتی می‌توان صحبت کرد. اگر بازار مشکلات درون‌شبکه‌ای خود را حل کند، شرایط بهتر می‌شود. به طور مثال ترون باید مشکل استیبل کوین الگوریتمی و سولانا قطعی شبکه را برطرف کند. اصلاح بازار تمام می‌شود و وارد روند صعودی خواهد شد.

وی افزود: در کوتاه‌مدت بازار شیب صعودی ملایم خواهد داشت. صعود بازار باید چند دلیل داشته باشد. در ابتدا فدرال رزرو نباید نرخ بهره خود را افزایش دهد. اقتصاد جهانی باید روند متعادلی پیدا کند. عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در بلندمدت بستگی به اقتصاد جهانی و تصمیم‌های پولی و بانکی فدرال رزرو خواهد داشت.

این تحلیلگر بازارهای مالی در ادامه ضمن اشاره به روند بازار رمزارزها در ایران اظهار کرد: خروج مردم از بازار رمزارزها زمانی انجام می‌شود که بازار جایگزینی وجود داشته باشد. یکی از بازارهای جایگزین بورس است اما حال و روز خوبی ندارد. خیلی از سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها در ایران ضررهای زیادی را تجربه کردند و فروش ارز از سوی آنها خیلی کار ارزشمندی نیست. خیلی از سرمایه‌گذاران ایرانی نیز در زمان خوب دارایی خود را نقد کردند. ارزش معاملات صرافی‌های ایرانی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها خروج عجیب و غریب ندارند.

مرید سادات در پایان گفت: داده‌های آنچین و بحث‌های درون‌شبکه‌ای برای سرمایه‌گذاران مناسب است. یک سرمایه‌گذار باید بدانند چه ارزی می‌خرد و قرار کجا بفروشد. ایرانی‌ها جای خوب را شناسایی می‌کنند و خرید خوب می‌کنند اما فروش خوبی ندارند. بازار دوطرفه است و می‌توان از این قابلیت استفاده کرد. در بازار رمزارزها خبری از صف خرید و فروش نیست. در نتیجه می‌توان با شناسایی یک حمایت جدید بازار را در اهداف بالا تصور کنیم. توصیه می‌کنم از ارزهایی که استیبل کوین الگوریتمی دارند، دوری کنید. پروژه لونا از این دسته است که نقطه سیاه بازار رمزارزها محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاران از خرید هیجانی دوری کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها