|
کدخبر: 266085

آیا امروزه خرید یورو بهتر است یا دلار؟

خرید یورو و یا استعلام قیمت دلار از جمله مواردی است که این روزها شاهد آن هستیم. با توجه به نوسانات ارزی که این روزها رخ داده است، بسیاری از افراد و یا کسانی که سرمایه دار هستند تصمیم گرفته اند سرمایه خود را به ارزهای متفاوتی از جمله دلار و یا یورو تبدیل کنند. به همین دلیل، همواره این سوال پرسیده می شود خرید کدام ارز بهتر است. بهتر است بدانید پاسخ به این سوال به موارد متعددی بستگی دارد که در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

یورو

آیا صرافی ها امکان معتبری برای خرید ارز هستند؟

صرافی ها زیر نظر بانک مرکزی کار می کنند و موظف هستند تمامی قوانینی را که از سوی سازمان مرکزی به آنها اعلام می گردد به کار ببرند. در نتیجه، خرید یورو و یا از ارزهای دیگر از صرافی ها بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. در این صورت مطمئن هستید که هرگز ارزهای تقلبی نمی خرید و می توانید در زمان خرید رسید را دریافت کنید. این رسید در تمامی مراکز حقوقی و قانونی معتبر است و در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید از طریق قانون اقدام کنید.

چرا نباید از دلالان ارز بخرم؟

وقتی برای خرید یورو و دلار به خیابان می روید افراد زیادی را می بینید که در حال فریاد زدن هستند که ارز می فروشند. ممکن است اغوا شوید و از آنها خرید کنید. اولا باید بدانید خرید ارز از این افراد سبب می شود که ارزهای تقلبی زیادی را خریداری کنید و همین امر می تواند سرمایه شما را به تباهی دهد. مسئله بعدی این است با توجه به این موضوع که نمی توانید از آنها رسید دریافت کنید دیگر نمی توانید ادعای خود را ثابت کنید و این موضوع در مراجع قانونی و حقوقی مشکلات زیادی را برای تان به وجود می آورد.

کدام ارز بهتر است؟

همواره در مسیر خرید یورو و دلار این سوال پرسیده می شود که کدام ارز بهتر است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم شما با استفاده از این دو ارز در سراسر دنیا می توانید معاملا انجام دهید و این ارزها قابل قبول هستند. اما یورو ارز مورد استفاده در کشورهای اتحادیه اروپاست. بنابراین، اگر می خواهید به کشورهای اروپایی سفر کنید، بهتر است این ارز را تهیه کنید. در غیر اینصورت تهیه و خرید دلار گزینه بهتری است. بنابراین، بهتر است قبل از تبدیل ارز ابتدا در مورد اهداف خود از خرید ارز مطمن شوید و سپس اقدام به خرید نمایید.

ارز

برای خرید ارز چه مدارکی باید به همراه داشته باشیم؟

بانک مرکزی به صرافی ها اعلام کرده است خرید ارز باید همراه با ارائه کارت ملی معتبر باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست. یعنی اگر فردی که می خواهد ارز بخرد شناسنامه و یا هر مدرک شناسایی دیگری داشته باشد، آن مدارک قابل قبول نیستند. به همین دلیل، در زمان مراجعه به صرافی ها و خرید ارز باید حتما همراه خود کارت ملی داشته باشید در غیر اینصورت هرگز نمی توانید ارز بخرید.

آیا خرید ارز سرمایه گذاری خوبی است؟

کسانی که می خواهند برای خرید یورو و دلار اقدام کنند در این باره سوال می پرسند آیا خرید ارز سرمایه گذاری خوبی است! این سوال می تواند پاسخ های متعددی داشته باشد. کسانی که می خواهند ارز را به عنوان سرمایه خریداری کنند، باید نگاه بلند مدتی به این موضوع داشته باشند. در غیر اینصورت ، خرید ارز می تواند نگرانی های زیادی را برای آنها به وجود بیاورد. همچنین، اگر افراد قصد مهاجرت دارند می توانند با خرید ارز سرمایه خود را برای مهاجرت آماده کنند.

قیمت دلار چقدر است؟

سوال در مورد قیمت دلار از جمله مواردی است که این روزها زیاد می شنویم. بهتر است بدانید قیمت دلار وابسته به بسیاری از عوامل است. تنش های سیاسی می توانند بر قیمت دلار اثر بگذارند و آن را جا به جا سازند. به همین دلیل، برای استعلام قیمت ارز باید به صورت لحظه ای با کانال ها و سایت های معتبر در تماس باشید. معمولا صرافی های معتبر که وب سایت دارند قیمت ها را به صورت آنلاین اعلام می کنند و قابل اعتماد هستند.

لوگو

برای خرید یورو به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم به به این موضوع بپردازیم که خرید کدام ارز بهتر است. اگر می خواهید به کشورهای اروپایی سفر کنید و مقصد نهایی شما آن کشورهاست، بهتر است یورو بخرید، در غیر اینصورت خرید دلار گزینه بهتری است. برای خرید باید به صرافی ها مراجعه کنید و ارائه کارت ملی معتبر الزامی است. همچنین، صرافی ها زیر نظر بانک مرکزی کار می کنند و پس از خرید ارز رسید را به مشتریان خود ارائه می دهند.

اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید یورو و یا استعلام قیمت ارز هستید، می توانید به سایت صرافی علیرضا (alirezaxchange.com) مراجعه کنید. این سایت قیمت ها را به صورت روزانه اعلام می کند و کانال های مختلفی را برای کاربرانش در نظر گرفته است تا راحت تر بتوانند به اطلاعات مرتبط با ارزها دسترسی داشته باشند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها