|
کدخبر: 265924

صفر تا صد طرح هوشمندسازی نان

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در اجرای طرح هوشمندسازی نان، ۹ هزار دستگاه کارتخوان جدید در اختیار نانوایی های دولتی تهران قرار گرفته است و هیچ محدودیتی در عرضه تعداد نان وجود ندارد.

اقتصاد صفر تا صد طرح هوشمندسازی نان

«محمد قربانی» روز سه شنبه در نشست خبری خود به مناسبت هفته جهاد کشاورزی که در محل این وزارتخانه برگزار شد درباره طرح هوشمندسازی نان افزود: مجری طرح هوشمندسازی نان وزارت اقتصاد است و این طرح به صورت پایلوت در استان زنجان به منظور شناسایی آسیب ها و خلاهای احتمالی اجرایی شد تا با ایجاد زیرساخت های اطلاعاتی برخی مشکلات برطرف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این طرح دارای دستگاه پوز هوشمند خاص است اظهارداشت: طبق آمارها کشور به ۸۳ هزار دستگاه پوز نیاز دارد که بحث های مربوط به پشتیبانی از پوزها مهم است و عملا اتصال در برخی نانوایی ها شروع شده است.

وی با بیان اینکه قیمت نان سنتی هیچ تغییری نخواهد داشت تصریح کرد: اکنون این طرح در استان های زنجان، قزوین، چهار محال بختیاری، فارس، تهران و برخی استان های دیگر در حال اجراست و پیش بینی می شود این طرح  در پایان تیر یا مردادماه در کل کشور تعمیم داده شود.

قربانی اضافه کرد: فرایند خرید نان همانند روال گذشته با  کارت بانکی اشخاص انجام می شود یعنی خریدار با کشیدن کارت بانکی که متصل به کد ملی است، تعداد نان ا انتخاب می کند و عملیات پرداخت بانکی صورت می گیرد با این تفاوت که بخشی از هزینه نان از حساب خریدار کسر می شود مابقی نیز از محل یارانه به حساب نانوایی ها واریز می‌شود.

وی گفت: هیچ محدودیتی در تعداد خرید نان وجود ندارد و با کارت بانکی به هر تعدادی که نیاز است می‌توان خرید انجام داد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با اجرای این طرح،  یارانه‌ ها مستقیم و هدفمند به دست مردم می‌رسد و از آرد چند نرخی در بازار و نشت یارانه جلوگیری خواهد شد افزود: این طرح در جلوگیری از قاچاق آرد و ضایعات نان اثرگذار است و به طور حتم خروج آرد برای مصارف غیرانسانی به حداقل می رسد.

وی اظهارداشت: در این طرح به دلیل رقابت پذیری بین واحدهای نانوایی دولتی کیفیت نان و رضایت  مندی مشتری ارتقا می یابد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر